Uprzejmie informujemy, że w związku ze stanem epidemii - do odwołania - porady prawne będą świadczone jedynie telefonicznie. Miejski Rzecznik Konsumentów obsługuje Mieszkańców Wrocławia telefonicznie i drogą elektroniczną.

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 127 -130

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Stali mieszkańcy Wrocławia

Godziny przyjmowania Konsumentów:

  • Godziny obsługi Konsumentów
    od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00—15:00
  • Obsługa telefoniczna Konsumentów
    od poniedziałku do piątku w godzinach: od 8.00 do 15.30.

Uwagi:

Sprawy, jakimi zajmuje się rzecznik konsumentów dotyczą w szczególności:

  • umów sprzedaży,
  • umów o dzieło i o świadczenie usług przez firmy (np. serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli, stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie),
  • usług telekomunikacyjnych,
  • turystycznych,
  • przewozowych i pocztowych,
  • bankowych,
  • energetycznych,
  • związanych z obrotem nieruchomościami,
  • edukacyjnych.

Sprawy, którymi rzecznik się nie zajmuje, to między innymi te, które dotyczą:

  • umów zawartych między osobami fizycznymi, które nie są konsumentami,
  • umów, w ramach których roszczeń dochodzą przedsiębiorcy (firmy),
  • spraw z zakresu ochrony danych osobowych,
  • spraw z zakresu ochrony dóbr osobistych,
  • spraw z zakresu usług Narodowego Funduszu Zdrowia,
  • spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych,
  • praw członków spółdzielni mieszkaniowych,
  • prawa pracy,
  • spraw załatwianych z organami administracji publicznej.

Opłaty:

Poradnictwo i pomoc prawna udzielana przez Rzecznika Konsumentów jest bezpłatna. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Odpowiedzi na wnioski i zapytania w sprawach z zakresu ochrony praw konsumenckich są przygotowywane zgodnie z kolejnością wpływu spraw do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów (czas oczekiwania to ok. 1 miesiąca od wniesienia sprawy). 

W przypadku interwencji: drugi egzemplarz wystąpienia do przedsiębiorcy jest przesyłany do wiadomości konsumenta.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Jeśli konsument nie zgadza się z opinią prawną wydaną w jego sprawie przez pracownika Biura, może ją jeszcze skonsultować prosząc o dodatkową opinię Dyrektora Biura - Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek

Wniosek można złożyć w formie papierowej (dostępny  w języku polskim, angielskim i ukraińskim na stronie internetowej: https://www.wroclaw.pl/portal/dokumenty-publikacje-multimedia-do-pobrania) lub za  pośrednictwem platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/rozpatrywanie-indywidualnych-spraw-konsumentow/umwroclaw).



Załączniki:

(PL) Wniosek Konsumenta - wersja podstawowa
(EN) Wniosek Konsumenta - wersja z tłumaczeniem na język angielski
(UA) Wniosek Konsumenta - wersja z tłumaczeniem na język ukraiński