Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych realizuje zadania w zakresie:
  1. udziału w procesie naboru, ocenie i wyborze projektów do dofinansowania w ramach kompetencji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF) w naborach wniosków o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 (RPO WD);
  2. weryfikacji prawidłowości funkcjonowania ZIT WrOF pod kątem zgodności z zapisami programowymi, koordynacji jego wdrażania oraz przygotowywania propozycji rozwiązań i usprawnień służących osiągnięciu zaplanowanych celów ZIT WrOF;
  3. przygotowania, wdrażania oraz rozliczania dotacji otrzymanych ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna;
  4. prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych zgodnie kompetencjami ZIT WrOF ;
  5. koordynacji prac Komitetu Sterującego ZIT WrOF oraz Rady ZIT WrOF;
  6. sporządzania i aktualizacji dokumentów niezbędnych do pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej;
  7. sprawozdawczości i monitoringu z zakresu działalności ZIT WrOF;
  8. udziału w postępowaniu odwoławczym w zakresie oceny zgodności projektów ze Strategią ZIT WrOF;
  9. analizy wyników kontroli i audytów oraz prowadzenia prac związanych z zaleceniami pokontrolnymi w ramach ZIT WrOF;
  10. sporządzania, nadzoru i rozliczania budżetu ZIT WrOF;
  11. aplikowania o środki zewnętrzne i realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych (innych niż RPO WD), a także prowadzenia sprawozdawczości w tym zakresie;
  12. zawartego Porozumienia w sprawie powierzenia zadań w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego – Gminie Wrocław pełniącej rolę lidera i funkcję Instytucji Pośredniczącej Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.[start] [koniec]