Sekretariat:

ul. Rynek 13
50-101 Wrocław
tel. +48 71 786 70 54
e-mail: bit@um.wroc.pl

Dyrektor Biura: Magdalena Koprowska


Struktura:

Zespół ds. współpracy międzygminnej

piętro III, IV
tel. +48 71 786 70 54 


Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego realizuje zadania w zakresie:

  1. przygotowywania, aktualizacji, realizacji założeń Strategii ZIT WrOF, Strategii Rozwoju Ponadlokalnego, Planu Zrównoważonej Mobilności oraz innych dokumentów związanych ze współpracą międzygminną;
  2. analizy innych dokumentów programowych, krajowych i regionalnych, diagnozy potencjalnych nieprawidłowości, błędów systemowych a następnie opracowania środków naprawczych oraz ich implementacji do dokumentów programowych ZIT WrOF;
  3. podejmowania działań na rzecz inicjowania i kontynuacji wspólnych inicjatyw realizowanych przez podmioty z terenu Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF) oraz Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF), w szczególności przez lokalne jednostki samorządu terytorialnego;
  4. koordynacji i realizacji wspólnych zadań dla gmin tworzących Wrocławski Obszar Funkcjonalny (WrOF) oraz pozostałych gmin mieszczących się w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym (MOF);
  5. koordynacji realizacji opracowań/analiz służących identyfikacji wspólnych problemów oraz wypracowania rozwiązań dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (WrOF)/Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (MOF);
  6. rozwijania współpracy międzygminnej w obszarach tematycznych wynikających z dokumentów strategicznych;
  7. bieżącej obsługi administracyjnej i proceduralnej organów ZIT WrOF oraz Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności;
  8. udziału w procesie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacji przedsięwzięć zaplanowanych z ich wykorzystaniem, a także prowadzenia sprawozdawczości w tym zakresie; 
  9. przygotowywania i składania wniosków o dotację, realizacji projektów zgodnie z umową dotacji, rzeczowego i finansowego rozliczania dotacji ze źródeł zewnętrznych;
  10. przeprowadzania analizy wyników kontroli i audytów prowadzonych w ramach ZIT WrOF oraz podejmowania czynności mających na celu uwzględnienie zaleceń pokontrolnych;
  11. przygotowywania projektu budżetu ZIT WrOF, jego aktualizacji, nadzoru nad jego wykonaniem, przygotowania zestawień i analiz dotyczących budżetu ZIT WrOF  na potrzeby innych komórek UMW oraz podmiotów zewnętrznych;
  12. prowadzenia zadań budżetowych związanych z funkcjonowaniem ZIT WrOF (wydatki bieżące i inwestycyjne) – przygotowywania projektów oraz planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonania budżetu oraz monitorowania wykonania wskaźników budżetu, opracowywania planów finansowo-rzeczowych oraz harmonogramów na potrzeby Biura w zakresie dochodów i wydatków
  13. koordynacji prac Komitetu Sterującego, Rady ZIT WrOF, Rady Porozumienia oraz Zespołu Operacyjnego w ramach Porozumienia ds. Planu Zrównoważonej Mobilności oraz współpracy z gminami ZIT WrOF;
  14. rozpowszechniania oraz konsultowania dokumentów programowych (krajowych i regionalnych) wśród gmin ZIT WrOF;
  15. prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w ramach współpracy międzygminnej oraz zgodnie z kompetencjami ZIT WrOF;
  16. prowadzenia sprawozdawczości i monitoringu z zakresu działalności ZIT WrOF;[start] [koniec]

Strona www ZIT WrOF[ (https://zitwrof.pl/)

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45