[start] [koniec]Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
II piętro,
pok. 216
tel. +48 71 777 83 45
faks +48 71 777 80 29
e-mail: wfn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Magdalena Komers
Zastępca Dyrektora Wydziału: Krzysztof Woda


Struktura

  • Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań
    Kierownik Działu: Barbara Szałęga
    III piętro, pok. 307
    tel. +48 71 777 88 24
    • Centralny Rejestr Zobowiązań
      III piętro, pok. 304, 305, 306
      tel. +48 71 777 83 58, 777 80 74
      tel. +48 71 777 75 10, 777 80 76

  • Dział Planowania
    Kierownik Działu: Katarzyna Urbańczyk-Maniowska
    IV piętro, pok. 402
    tel. +48 71 777 70 68

  • Dział Budżetu
    p.o. Kierownika Działu: Elżbieta Jałoszyńska
    II piętro,  pok. 213
    tel. +48  71 777 93 68

  • Dział Centralnej Obsługi Finansowej
    Kierownik Działu: Anna Skóra
    I piętro, pok. 108A
    tel. +48 71 777 81 71

  • Zespół Programów Finansowych
    Koordynator Programu: Małgorzata Domańska
    III piętro, pok. 316
    tel. +48 71 777 81 79

Wydział Finansowy realizuje zadania z zakresu:

  1. opracowania założeń strategii finansowej i projektu budżetu Miasta
  2. opracowywania uchwał w sprawie  budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Miasta
  3. przygotowywania uchwał i zarządzeń w sprawie zmian budżetu, wieloletniej prognozy finansowej,planu finansowego Miasta, opracowywania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta
  4. przyjmowania, badania prawidłowości i analizowania pism, wniosków i innych materiałów dotyczących budżetu Miasta i jego zmian, w tym w układzie zadaniowym
  5. pozyskiwania dla Miasta źródeł finansowania krajowych i zagranicznych, z wyłączeniem funduszy unijnych
  6. przygotowania i prowadzenia postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych związanych z prowadzeniem bankowej obsługi budżetu Miasta, a także pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania zadań ujętych w budżecie Miasta
  7. identyfikowania i analizy mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z otoczeniem, w którym funkcjonuje Miasto, mających wpływ na realizowaną strategię finansową
  8. monitorowania i analizy warunków społeczno – ekonomicznych, kondycji gospodarki krajowej i regionalnej oraz projekcja założeń makroekonomicznych w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i wieloletniej
  9. opracowywania analiz, w tym symulacji wieloletniej prognozy finansowej Miasta,   niezbędnych do zarządzania finansami Miasta, zadłużeniem oraz płynnością
  10.  sporządzania prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących realizowania strategii finansowej Miasta dla instytucji finansowych oraz podmiotów współpracujących z Miastem
  11. współpracy z bankami oraz instytucjami finansowymi, firmami konsultingowymi i audytorami
  12. prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań
  13. pozyskiwania środków finansowych w formie finansowania pozabudżetowego;
  14. analizy kontrolingowej obejmującej koszty funkcjonowania komórek organizacyjnych Urzędu
  15. analizy zatrudniania i wynagradzania w miejskich jednostkach organizacyjnych
  16. nadzorowania realizacji wydatków budżetowych oraz  sprawdzania przedkładanych przez komórki organizacyjne dokumentów pod względem formalno-rachunkowym
  17. badania legalności, rzetelności i prawidłowości dokumentów finansowo-księgowych wpływających do Wydziału z innych komórek organizacyjnych Urzędu
  18. obsługi finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz przekazywania środków finansowych z budżetu Miasta na realizację umów dotacyjnych, obsługi zaciąganych kredytów, pożyczek oraz papierów wartościowych emitowanych przez Miasto
  19. dokonywania płatności bezgotówkowych na rzecz kontrahentów Miasta
  20. analizy możliwości udzielenia przez Miasto poręczeń i gwarancji
  21. nadzorowania nad poręczeniami i gwarancjami udzielonymi przez Miasto
    stanowiącymi zabezpieczenie umów
  22. prowadzenia rejestru zobowiązań wekslowych Miasta
  23. sporządzania informacji związanych z gospodarką finansową prowadzoną przez Miasto, wymaganych przez organy kontrolne oraz inne instytucje zewnętrzne

Procedury realizowane przez Wydział Finansowy dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Przyjmowanie oraz wydawanie dokumentów do rejestracji w CRZ
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:00

Realizacja płatności
Od poniedziałku do piątku w godzinach  od 7:45 do 14:00