[start] [koniec]
Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
pok. 216, II piętro
tel. +48 71 777 83 45
faks +48 71 777 80 29
e-mail: wfn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Magdalena Komers
Zastępca Dyrektora Wydziału: Krzysztof Woda


Struktura

  • Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań
    Kierownik Działu: Barbara Szałęga
    pok. 307, III piętro
    tel. +48 71 777 88 24
    • Centralny Rejestr Zobowiązań
      pok. 304, 305, 306 III piętro
      tel. +48 71 777 83 58, 777 80 74
      tel. +48 71 777 75 10, 777 80 76
  • Dział Planowania
    Kierownik Działu: Katarzyna Urbańczyk-Maniowska
    pok. 402, IV piętro 
    tel. +48 71 777 70 68
  • Dział Budżetu
    p.o. Kierownika Działu: Elżbieta Jałoszyńska
    pok. 213 II piętro
    tel. +48  71 777 93 68
  • Dział Centralnej Obsługi Finansowej
    Kierownik Działu: Anna Skóra
    pok. 108A, I piętro 
    tel. +48 71 777 81 71
  • Zespół Programów Finansowych
    Koordynator Programu: Małgorzata Domańska
    pok. 316, III piętro
    tel. +48 71 777 81 79

Wydział Finansowy realizuje zadania z zakresu:

  1. opracowania założeń strategii finansowej i projektu budżetu Miasta;
  2. opracowywania uchwał w sprawie  budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Miasta;
  3. przygotowywania uchwał i zarządzeń w sprawie zmian budżetu, wieloletniej prognozy finansowej,planu finansowego Miasta, opracowywania materiałów planistycznych do projektu budżetu Miasta,
  4. przyjmowania, badania prawidłowości i analizowania pism, wniosków i innych materiałów dotyczących budżetu Miasta i jego zmian, w tym w układzie zadaniowym,
  5. pozyskiwania dla Miasta źródeł finansowania krajowych i zagranicznych, z wyłączeniem funduszy unijnych;
  6. przygotowania i prowadzenia postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych związanych z prowadzeniem bankowej obsługi budżetu Miasta, a także pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania zadań ujętych w budżecie Miasta;
  7. identyfikowania i analizy mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z otoczeniem, w którym funkcjonuje Miasto, mających wpływ na realizowaną strategię finansową;
  8. monitorowania i analizy warunków społeczno – ekonomicznych, kondycji gospodarki krajowej i regionalnej oraz projekcja założeń makroekonomicznych w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i wieloletniej;
  9. opracowywania analiz, w tym symulacji wieloletniej prognozy finansowej Miasta,   niezbędnych do zarządzania finansami Miasta, zadłużeniem oraz płynnością;
  10.  sporządzania prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących realizowania strategii finansowej Miasta dla instytucji finansowych oraz podmiotów współpracujących z Miastem;
  11. współpracy z bankami oraz instytucjami finansowymi, firmami konsultingowymi i audytorami;
  12. prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań;
  13. pozyskiwania środków finansowych w formie finansowania pozabudżetowego;
  14. analizy kontrolingowej obejmującej koszty funkcjonowania komórek organizacyjnych Urzędu;
  15. analizy zatrudniania i wynagradzania w miejskich jednostkach organizacyjnych;
  16. nadzorowania realizacji wydatków budżetowych oraz  sprawdzania przedkładanych przez komórki organizacyjne dokumentów pod względem formalno-rachunkowym;
  17. badania legalności, rzetelności i prawidłowości dokumentów finansowo-księgowych wpływających do Wydziału z innych komórek organizacyjnych Urzędu;
  18. obsługi finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz przekazywania środków finansowych z budżetu Miasta na realizację umów dotacyjnych, obsługi zaciąganych kredytów, pożyczek oraz papierów wartościowych emitowanych przez Miasto;
  19. dokonywania płatności bezgotówkowych na rzecz kontrahentów Miasta;
  20. analizy możliwości udzielenia przez Miasto poręczeń i gwarancji;
  21. nadzorowania nad poręczeniami i gwarancjami udzielonymi przez Miasto
    stanowiącymi zabezpieczenie umów;
  22. prowadzenia rejestru zobowiązań wekslowych Miasta;
  23. sporządzania informacji związanych z gospodarką finansową prowadzoną przez Miasto, wymaganych przez organy kontrolne oraz inne instytucje zewnętrzne.


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Przyjmowanie oraz wydawanie dokumentów do rejestracji w CRZ
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:00

Realizacja płatności
Od poniedziałku do piątku w godzinach  od 7:45 do 14:00