Sekretariat

50-107 Wrocław [start] [koniec]
Sukiennice 10
II piętro, pok. 206
tel.+48 71 777 82 60
faks +48 71 777 84 75
e-mail: wks@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Magdalena Bulik-Nowińska

Zastępca Dyrektora: Iwona Bobowska


Struktura:

Dział Księgowości Wydatków

Kierownik: Ewa Wronowska 
I piętro, pok. 114
tel. +48 71 777 82 31

Dział ds. Rozliczeń Podatku VAT

Kierownik: Agnieszka Januszkiewicz
parter, pok. 3
tel. +48 71 777 82 98

Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań

Kierownik: Katarzyna Krzywda-Juroszek
IV piętro, pok. 401A
tel. +48 71 777 84 68

Dział Księgowości Syntetycznej

Kierownik: Monika Myśliwiec
III piętro, pok. 312         
tel. +48 71 777 81 51   
tel. +48 71 777 83 41, 777 83 39, 777 77 08, 777 84 19, 777 82 66, 777 89 01, 777 81 50, 777 81 26, 777 83 79 

Dział Księgowości Dochodów

Kierownik: Marta Cajler
III piętro, pok. 311                       
tel. +48 71 777 88 74

Dochody z tytułów cywilnoprawnych:

media, czynsze, targowiska, reklama, handel, składowanie odpadów w kompostowni i inne:
tel. + 48 71 777 84 10, 777 82 37

Dochody z tytułów publicznoprawnych:

opłaty za pobyt we WrOPON, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego Straży Miejskiej oraz kar porządkowych, opłaty za wycinkę drzew, opłaty komunikacyjne i ewidencyjne, opłaty za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu i inne:
tel. + 48 71 777 70 67, 777 77 58, 777 81 01, 777 71 02, 777 81 90, 777 89 15, 777 83 69    

Wydział Księgowości realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia rachunkowości Urzędu oraz organu podatkowego;
  2. prowadzenia rozliczeń oraz sporządzania kwartalnych sprawozdań dotyczących
    Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  3. prowadzenia rozliczeń w zakresie dotacji celowych udzielanych organizacjom pozarządowym oraz dotacji podmiotowych udzielnych jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego;
  4. prowadzenia ewidencji w zakresie wadiów, kaucji zabezpieczających wykonanie umów oraz kaucji gwarancyjnych;
  5. prowadzenia pełnej księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  6. nadzoru nad dekretacją, ewidencją i obiegiem dokumentów finansowo – księgowych w Urzędzie;
  7. ewidencji w księgach rachunkowych majątku rzeczowego i finansowego oraz wyposażenia Urzędu, a także zarządzania jego inwentaryzacją;
  8. sporządzania rocznego sprawozdania finansowego Miasta (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu, informacja dodatkowa) oraz bilansu skonsolidowanego Miasta Wrocławia;
  9. sporządzania rozliczeń podatku VAT Urzędu;
  10. centralizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Wrocław;
  11. sporządzania Jednolitych Plików Kontrolnych Urzędu;
  12. centralizacji Jednolitych Plików Kontrolnych Gminy Wrocław;
  13. prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań
  14. przygotowania projektów uchwał i zarządzeń w zakresie zadań realizowanych w Wydziale;
  15. sporządzania okresowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
  16. współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi Gminy Wrocław i komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi, celem realizacji zadań Wydziału;
  17. sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu.

Procedury realizowane przez Wydział Księgowości dostępne są w zakładce Poradnik Klienta (https://bip.um.wroc.pl/cases/search?keyword=&case=&category_id=-1&unit_id=26)

Rejestry prowadzone w Wydziale Księgowości (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa#wks)

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45



Załączniki:

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych