Sekretariat

50-107 Wrocław [start] [koniec]
Sukiennice 10
II piętro, pok. 206
tel.+48 71 777 82 60
faks +48 71 777 84 75
e-mail: wks@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Magdalena Bulik-Nowińska
Zastępca Dyrektora: Iwona Bobowska


Struktura:

Dział Księgowości Urzędu

Kierownik: Ewa Wronowska 
I piętro, pok. 114
tel. +48 71 777 82 31

Dział ds. Rozliczeń Podatku VAT

Kierownik: Agnieszka Januszkiewicz
parter, pok. 3
tel. +48 71 777 82 98

Dział Księgowości Środków Trwałych

Kierownik: Marzena Krężlak
II piętro, pok. 209
tel. +48 71 777 83 62

Dział Księgowości Dochodów

Kierownik: Monika Myśliwiec
al. M. Kromera 44
IV piętro, pok. 428
tel. +48 71 777 81 51

  • Dochody z tytułów cywilnoprawnych:
    - media, czynsze, targowiska, reklama, handel, składowanie odpadów w kompostowni i inne
    tel. + 48 71 777 88 74
    - sprzedaż mienia komunalnego
    tel. + 48 71 777 82 37, 71 777 81 01
  • Dochody z tytułów publicznoprawnych:
    - opłaty za pobyt we WrOPON, grzywny nakładane w drodze mandatu karnego Straży Miejskiej oraz kar porządkowych, opłaty za wycinkę drzew, opłaty komunikacyjne i ewidencyjne, opłaty za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu i inne 
    tel. + 48 71 777 70 67, 777 83 69, 777 71 02, 777 81 61, 777 89 15
  • Zespół Księgi Głównej
    tel. +48 71 777 84 19, 777 82 66, 777 89 01, 777 81 50, 777 81 26

 

Wydział Księgowości realizuje zadania z zakresu:

  1. prowadzenia rachunkowości Urzędu oraz organu podatkowego;
  2. prowadzenia rozliczeń oraz sporządzania kwartalnych sprawozdań dotyczących Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  3. prowadzenia rozliczeń w zakresie dotacji celowych udzielanych organizacjom pozarządowym oraz dotacji podmiotowych udzielnych jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego;
  4. prowadzenia ewidencji w zakresie wadiów, kaucji zabezpieczających wykonanie umów oraz kaucji gwarancyjnych;
  5. prowadzenia pełnej księgowości Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  6. nadzoru nad dekretacją, ewidencją i obiegiem dokumentów finansowo – księgowych w Urzędzie;
  7. ewidencji w księgach rachunkowych majątku rzeczowego i finansowego oraz wyposażenia Urzędu, a także zarządzania jego inwentaryzacją;
  8. sporządzania rocznego sprawozdania finansowego Miasta (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu) oraz bilansu skonsolidowanego Miasta Wrocławia;
  9. sporządzania rozliczeń podatku VAT Urzędu;
  10. centralizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Wrocław;
  11. sporządzania Jednolitych Plików Kontrolnych Urzędu;
  12. centralizacji Jednolitych Plików Kontrolnych Gminy Wrocław;
  13. przygotowania projektów uchwał i zarządzeń w zakresie zadań realizowanych w Wydziale;
  14. sporządzania okresowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
  15. współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi Gminy Wrocław i komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz instytucjami zewnętrznymi, celem realizacji zadań Wydziału.
  16. sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu;


Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Gminę Wrocław

Procedury realizowane przez Wydział Księgowości dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45