Wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego
Gmina Wrocław realizuje zapisy ustawy o efektywności energetycznej przy wdrażaniu a następnie w latach 2016-2018 utrzymaniu Systemu ekozarządzania i audytu EMAS.
Realizowane zadania systemowe w zakresie poprawy efektywności energetycznej wynikają w szczególności z polityki Zintegrowanego Systemu zarządzania i polegają na czynnościach mających na celu optymalizację zużycia energii cieplnej, elektrycznej w obowiązujących procedurach zintegrowanego systemu zarządzania.
Co miesiąc zużycie wody podlega odczytowi a energia elektryczna i cieplna monitorowana jest poprzez odczyty faktur od dostawców tych mediów.
Dane zbiorcze dokumentowane są dwa razy w roku i podlegają analizie oraz przeliczenia na 1 pracownika oraz na poszczególne obiekty. W przypadku wysokich wzrostów ustalane są przyczyny oraz sprawdzane urządzenia pomiarowe. Dane w przeliczeniu na 1 pracownika zamieszczane są w Deklaracji Środowiskowej publikowanej na stronach internetowych UM oraz stronie internetowej Głównej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która prowadzi rejestr zrzeszonych w EMAS