Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Ustalenie warunków zabudowy

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy zagospodarowanie przestrzenne
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Planowania Przestrzennego
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Wydział Planowania Przestrzennego
    Centrum Obsługi Mieszkańca
    pl. Nowy Targ 1-8:
    • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów: parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
    • udostępnianie akt: sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.
  • Filia Kancelarii UMW, ul. G. Zapolskiej 4
    • przyjmowanie wniosków i podań: parter, sala 4 stanowisko 6 i 7
  • Sekretariat Wydziału Planowania Przestrzennego, ul. Świdnicka 53  
    • przyjmowanie wniosków i podań: IV piętro, pok. 404

Wniosek w formie elektronicznej można złożyć za pośrednictwem portalu e-budownictwo (https://e-budownictwo.gunb.gov.pl)

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.

Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej  jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.

W razie szczegółowych pytań związanych z prowadzonym postępowaniem, informacji udzieli pracownik merytoryczny prowadzący sprawę, wyłącznie w miejscu udostępniania akt.

Uwagi:

Adres geodezyjny inwestycji, kopię mapy zasadniczej dla terenu objętego wnioskiem, oraz kopię mapy zasadniczej lub ewidencyjnej obejmującej teren znajdujący się w granicach obszaru analizowanego można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.

W odniesieniu do tego samego terenu decyzję o warunkach zabudowy można wydać więcej niż jednemu wnioskodawcy.

Decyzja o warunkach zabudowy nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Decyzja o warunkach zabudowy może być przeniesiona, za zgodą strony, na rzecz której została wydana, na rzecz innej osoby, jeśli przejmuje ona wszystkie warunki wynikające z decyzji.

W przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko informacje o prowadzonym postępowaniu zamieszczane są w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia,  przed siedzibą Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, a także w siedzibie właściwej terytorialnie Rady Osiedla.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko.
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za decyzję o ustaleniu warunków zabudowy - 598 zł
    (zwolnienie z tej opłaty przysługuje właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości)
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.

UWAGA ! - DOTYCZY SPRAW WSZCZĘTYCH OD DNIA 3 STYCZNIA 2022 R.

Wydania decyzji o warunkach zabudowy następuje  w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie takiej decyzji.

W przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczących budowy wolno stojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych inwestora – termin, o którym mowa powyżej wynosi 21 dni.

Do terminu, o którym mowa powyżej, nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8. Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy  tel.  +48 71 777 72 51

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8 lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek wraz z załącznikami

Druk jest do pobrania również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Od dnia 27.03.2024 r. jedynym obowiązującym drukiem do złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy jest formularz podany w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 lutego 2024 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy (https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/351)

Załączniki

Powiadom znajomego