Opiniowanie formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Zabytków |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8:
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2 ,3 i 4
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto chce może zasięgnąć opinii w sprawie wystroju plastycznego i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, kiosku, obiektu małej architektury na terenie Miasta.
Właściciel lub najemca lokalu użytkowego, prowadzący w nim działalność gastronomiczną zamierzający zlokalizować ogródek gastronomiczny na nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Wrocław i zarządzanej przez jednostkę Gminy.
Zarząd Zasobu Komunalnego albo inna właściwa jednostka organizacyjna Gminy, rozpatrująca wniosek w sprawie lokalizacji i formy szyldu, autoreklamy lub nośnika reklamowego na obiektach lub terenie stanowiącym własność Gminy lub zarządzanych przez jednostkę Gminy, przed zwarciem umowy o udostępnienie nieruchomości. Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Uwagi:
Opinie wydawane są na podstawie Zarządzeń Prezydenta Wrocławia:
- nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta,
- nr 7275/22 z dnia 11 marca 2022 r. w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych ze zmianami,
oraz
- Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto” (t.j. uchwały Dz. Urz. Woj. Doln. z 2017 r. poz. 5479 ze zm.).
Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu objętego wnioskiem można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
Opinia nie zwalnia z obowiązków wynikających z prawa budowlanego tzn. wystąpienia o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie do 1 miesiąca.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel. +48 71 777 77 77.
Podstawa prawna:
- Zarządzenie Prezydenta Wrocławia nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/67136/Zarzadzenie-9469_23)
- Zarządzenie nr 7275/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022
w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64360/) - Uchwała Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto”. (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/19852/)
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o wydanie opinii dotyczącej formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników do formularza W3:
- Fragment mapy z oznaczoną lokalizacją określający usytuowanie obiektu w terenie.
- Projekt graficzny.
- Lokalizację reklamy na elewacji.
Lista załączników do formularza W3 OG:
- mapa do celów opiniodawczych w skali 1:500 (podkład geodezyjny) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni
- rzut poziomy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
- widok pionowy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
- zdjęcia lub strony katalogowe elementów wyposażenia ogródka wskazanych w części F wniosku, w punktach 1-5, w kolorze