W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Opiniowanie formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy architektura, budownictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Architektury i Zabytków
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8: 

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2 ,3 i 4

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Każdy, kto chce może zasięgnąć opinii w sprawie wystroju plastycznego i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, kiosku, obiektu małej architektury na terenie Miasta.
Właściciel lub najemca lokalu użytkowego, prowadzący w nim działalność gastronomiczną zamierzający zlokalizować ogródek gastronomiczny na nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Wrocław i zarządzanej przez jednostkę Gminy.
Zarząd Zasobu Komunalnego albo inna właściwa jednostka organizacyjna Gminy, rozpatrująca wniosek w sprawie lokalizacji i formy  szyldu, autoreklamy lub nośnika reklamowego na obiektach lub terenie stanowiącym własność Gminy lub zarządzanych przez jednostkę Gminy, przed zwarciem umowy o udostępnienie nieruchomości. Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Uwagi:

Opinie wydawane są na podstawie Zarządzeń Prezydenta Wrocławia:

  • nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta,
  • nr 7275/22 z dnia 11 marca 2022 r. w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych ze zmianami,

oraz

  • Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto” (t.j. uchwały Dz. Urz. Woj. Doln. z 2017 r. poz. 5479 ze zm.).

Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu objętego wnioskiem można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
Opinia nie zwalnia z obowiązków wynikających z prawa budowlanego tzn. wystąpienia o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie do 1 miesiąca.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 77 77.

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek o wydanie opinii dotyczącej formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu wraz z załącznikami  - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza W3:

  • Fragment mapy z oznaczoną lokalizacją określający usytuowanie obiektu w terenie.
  • Projekt graficzny.
  • Lokalizację reklamy na elewacji.

Lista załączników do formularza W3 OG:

  • mapa do celów opiniodawczych w skali 1:500 (podkład geodezyjny) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni
  • rzut poziomy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
  • widok pionowy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
  • zdjęcia lub strony katalogowe elementów wyposażenia ogródka wskazanych w części F wniosku, w punktach 1-5, w kolorze

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego