Zaświadczenie o wysokości zobowiązań spadkodawcy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki, opłaty |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Złożenie wniosku:
- COP
ul. Kotlarska 41, stanowiska 1-11 - COM I
ul. G. Zapolskiej 4 (wejście od ul. W. Bogusławskiego 8,10) sala s4 - wniosek można przesłać listownie na adres:
Urząd Miejski Wrocławia, Wydział Podatków i Opłat
ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław, - poprzez ePUAP z wykorzystaniem dedykowanego formularza: https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/podatki-oplaty-cla/rozliczenie-podatku-od-nieruchomosci/wydanie-zaswiadczenia-o-wysokosci-zobowiazan-podatkowych-spadkodawcy
Odbiór zaświadczenia:
- COP
ul. Kotlarska 41
tel. +48 71 777 82 53
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- osoba fizyczna, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą
lub - osoba upoważniona.
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 15:15, - COP
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 17:15.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
- rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I,
- rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia - 17 zł,
- od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17 zł.
Opłatę skarbową można uiścić bez prowizji w placówkach Banku PKO BP S.A. znajdujących się na terenie Wrocławia lub przelewem na konto urzędu:
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895.
Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie służy zażalenie.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL), - jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.