Zmiana decyzji o warunkach zabudowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Planowania Przestrzennego |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- Wydział Planowania Przestrzennego
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8:- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4, - udostępnianie akt - sala 1c stanowisko 5, 6 i 7.
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
- Filia Kancelarii UMW, ul. G. Zapolskiej 4
- przyjmowanie wniosków i podań:n parter, sala 4 stanowisko 6 i 7
- Sekretariat Wydziału Planowania Przestrzennego, ul. Świdnicka 53
- przyjmowanie wniosków i podań: IV piętro, pok. 404
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być strona, na rzecz której została wydana decyzja o warunkach zabudowy. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15, - udostępnianie akt
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.
Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.
W razie szczegółowych pytań związanych z prowadzonym postępowaniem, informacji udzieli pracownik merytoryczny prowadzący sprawę, wyłącznie w miejscu udostępniania akt.
Uwagi:
Zmiana decyzji o warunkach zabudowy możliwa jest po uzyskaniu pisemnej zgody wszystkich stron postępowania.
Zgoda powinna uwzględniać zakres wnioskowanych zmian.
Wniosek o zmianę decyzji o warunkach zabudowy, zmierzający do zmiany rodzaju obiektu budowlanego wykracza poza granice sprawy administracyjnej rozstrzygniętej pierwotną decyzją. W takim przypadku należy wystąpić o nową decyzję o warunkach zabudowy.
W przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko, informacje o prowadzonym postępowaniu zamieszczane są w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz na tablicy przed siedzibą Urzędu Miejskiego we Wrocławiu, pl. Nowy Targ 1-8, a także w siedzibie właściwej terytorialnie Rady Osiedla.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za zmianę decyzji o ustaleniu warunków zabudowy - 10 zł,
- za pełnomocnictwo - 17 zł.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji następuje średnio w czasie nie dłuższym niż - 1 miesiąc, maksymalnie - 3 miesiące, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel. +48 71 777 72 51.
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8 lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek wraz z załącznikami
Lista załączników do formularza Z4:
- Zgoda wszystkich stron postępowania na zmianę decyzji.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
- W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.
- Wykaz działek – w przypadku inwestycji liniowej.
Druk jest do pobrania również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.