Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich (https://bip.um.wroc.pl/artykul/227/3174/wydzial-spraw-obywatelskich)
ul. G. Zapolskiej 4
50-032 Wrocław
Dział Postępowań Administracyjnych w sprawie Rejestracji Pojazdów
2 piętro, pokój 216A
Informacja:
tel. + 48 71 777 77 77
Godziny przyjmowania klientów:
- poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45
- wnioski można składać od godz 8:00 do 15:15.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
właściciel pojazdu, pełnomocnik.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami organ załatwia sprawę nie później niż w ciągu miesiąca (wydanie decyzji trwa około 5 dni roboczych - w przypadku kompletnego wniosku).
Czasowe wycofanie pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Opłaty:
- opłata komunikacyjna za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy.
- opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 (za ewentualne pełnomocnictwo)
- opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu;
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek,
- dowód rejestracyjny,
- pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
- tablice rejestracyjne pojazdu,
- dowód własności w oryginale,
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za załączone pełnomocnictwo,
- potwierdzenie dokonania opłaty komunikacyjnej za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.