W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. G. Zapolskiej 4
50-032 Wrocław
Dział Postępowań Administracyjnych w sprawie Rejestracji Pojazdów
2 piętro, pokój 216A

Informacja:
tel. + 48 71 777 77 77

Godziny przyjmowania klientów:

  • poniedziałek - piątek 7:45—15:45
  • wnioski można składać od godz 8:00 do 15:15.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

właściciel pojazdu, pełnomocnik.  

Opłaty:

  • opłata komunikacyjna za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. 
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł. 

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.  

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek,
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeśli została wydana,
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • tablice rejestracyjne pojazdu,
  • dowód własności w oryginale,
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za załączone pełnomocnictwo,
  • potwierdzenie dokonania opłaty komunikacyjnej za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego