Repatriacja - wniosek o przyznanie pomocy finansowej ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie poniesionych, udokumentowanych przez repatrianta kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się w Rzeczypospolitej Polskiej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | repatriacja |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
(https://bip.um.wroc.pl/contents/content/227/3174)
Sekcja ds. Repatriacji
ul. G. Zapolskiej 4
pok. 255, II piętro
tel. +48 71 777 71 81
tel. +48 71 777 83 84
tel. +48 71 777 88 36
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Repatriant, który przybył do Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie wizy krajowej wydanej w celu repatriacji, osiedlił się we Wrocławiu i poniósł koszty związane z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego. Repatriant składa wniosek w terminie 2 lat od dnia nabycia przez niego obywatelstwa polskiego.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
Opłaty:
Opłata skarbowa za decyzję - 10 zł
Płatności można dokonać:
- gotówką, kartą płatniczą w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob)
lub - przelewem na konto Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca.
Decyzja Prezydenta Wrocławia.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 czerwca 2018 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o przyznanie repatriantowi pomocy finansowej z tytułu remontu, adaptacji lub wyposażenia lokalu mieszkalnego;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
Przyznanie pomocy ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego:
- wniosek o przyznanie pomocy finansowej ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie poniesionych, udokumentowanych przez repatrianta kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się w Rzeczypospolitej Polskiej (do pobrania na dole strony);
- wykaz faktur i /lub rachunków, przelewów za zakup towarów i usług (oprócz usługi transportu) wraz z oryginałami dokumentów, wystawione na wnioskodawcę;
- dokument, z którego wynika tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu mieszkalnego - akt notarialny potwierdzający zakup mieszkania lub umowa najmu mieszkania;
- kopię decyzji wojewody w sprawie potwierdzenia posiadania przez wnioskodawcę obywatelstwa polskiego;
- kopię dowodu osobistego;
- potwierdzenie zameldowania;
- odpis aktu urodzenia dzieci do wglądu;
- odpis skrócony aktu małżeństwa do wglądu;
- oświadczenie repatrianta nr konta bankowego (do pobrania na dole strony).