Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

Osobiście:

  • Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego
    pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 5
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
  • COM V
    ul. Hubska 8-16, parter, sala nr 1, stanowisko 1

Elektronicznie:

Rozpatrywanie wniosku: 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej

Godziny przyjmowania klientów:

  • poniedziałek - piątek 8:00—15:00

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

30 dni kalendarzowych, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego

Wnioski/podania, sporządzone samodzielnie, należy składać nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności zobowiązania.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Art. 71 ust. 4  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Art. 7 ust. 5   ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publiczne;
  • Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis

Zaświadczenia de minimis:

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

Przedstawianie przy ubieganiu się o pomoc de minimis:

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Osoby fizyczne:
Wniosek powinien zawierać uzasadnienie braku możliwości uregulowania zobowiązania w ustawowym terminie, w tym argumenty potwierdzające ważny powód starania się o ulgę. Zastosowanie ulgi zależy od kondycji ekonomiczno-finansowej kontrahenta oraz prowadzonego gospodarstwa domowego.

Do wniosku należy dołączyć :

  • druk oświadczenia o stanie majątkowym

Osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
Wniosek powinien zawierać informację dotyczącą sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy oraz szczegółowy opis okoliczności uzasadniających brak możliwości zapłaty zobowiązania w ustawowym terminie płatności, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo opis sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego.

W przypadku złożenia wniosku przez  użytkownika wieczystego lub właściciela, będącego przedsiębiorcą mają zastosowanie przepisy prawa wspólnotowego i krajowego (przedsiębiorcą  jest każdy podmiot zaangażowany w działalność gospodarczą, bez względu na jego status prawny oraz sposób jej finansowania).

W sytuacjach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną udzielenie jej następuje w zgodzie z prawem unijnym.

Do wniosku należy dołączyć:

  • wykaz należności i zobowiązań publicznoprawnych i cywilnoprawnych oraz ewentualnych  zaległości wraz ze sposobem ich realizacji,
  • informację o sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości,
  • informację o przyczynach braku możliwości zapłaty należności w terminie
  • wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis ,załączony do Rozporządzenia   Rady Ministrów  z dnia 30 lipca 2024 r. Dz.U.2024  poz.1206 zmieniającego rozporządzenie w sprawie  zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc publiczną,    
  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanych w ciągu minionych trzech lat * albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, a w przypadku nieuzyskania -  oświadczenia o nieuzyskaniu pomocy de minimis, 
  • druk oświadczenia o stanie majątkowym –osoby fizyczne prowadzące działaność gospodarczą.

WAŻNE:

*3 minione lata należy rozumieć w ten sposób, że jeśli na przykład pomoc de minimis była udzielona 5 stycznia 2024 r., uwzględnieniu podlegała pomoc de minimis i pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie udzielona przedsiębiorstwu począwszy od 5 stycznia 2021 r. do 5 stycznia 2024 r. włącznie.

W przypadku nieprzedstawienia powyższych informacji wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.



Załączniki:

Oświadczenie majątkowe strony
Oświadczenie o otrzymaniu lub o nieotrzymaniu pomocy de minimis
Formularz informacji pomoc de minimis
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych reprezentantów, tym pełnomocników oraz osób wskazanych do współpracy
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy