Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

  • COP 
    ul. Kotlarska 41
  • Sekretariat WPO
    ul. W. Bogusławskiego 8,10
  • Kancelaria Urzędu Miejskiego Wrocławia,
    pl. Nowy Targ 1-8
  • Filia Kancelarii Urzędu Miejskiego Wrocławia,
    ul. G. Zapolskiej 4


Wniosek o udzielenie ulgi można również przekazać za pośrednictwem poczty na adres: 

Urząd Miejski Wrocławia 
Wydział Podatków i Opłat 
ul. Bogusławskiego 8,10
50-031 Wrocław   

Rozpatrywanie wniosku: 

  • Wydział Podatków i Opłat
    ul. Bogusławskiego 8,10
    50-031 Wrocław
    tel. +48 71 777 84 01


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej

Godziny przyjmowania klientów:

  • COP
    poniedziałek - piątek 8:00–17:15
  • WPO
    poniedziałek - piątek 8:00—15:45

 

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
30 dni kalendarzowych, a sprawach  szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego

Wnioski należy składać nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności zobowiązania.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Art. 71 ust. 4  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
  • Art. 7 ust. 5   ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publiczne;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach;
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis,
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis w sektorze rolnym.

    Zaświadczenia de minimis:
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

    Przedstawianie przy ubieganiu się o pomoc de minimis:
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Osoby fizyczne
:
Wniosek powinien zawierać informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej wnioskodawcy oraz szczegółowy opis okoliczności uzasadniających zmianę ustawowego terminu płatności.

Do wniosku należy dołączyć :

  • druk oświadczenia o stanie majątkowym


Osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
Wniosek powinien zawierać informację dotyczącą sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy oraz szczegółowy opis okoliczności uzasadniających brak możliwości zapłaty zobowiązania w ustawowym terminie płatności, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo opis sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego.

W przypadku złożenia wniosku przez  użytkownika wieczystego lub właściciela, będącego przedsiębiorcą mają zastosowanie przepisy prawa wspólnotowego i krajowego (przedsiębiorcą  jest każdy podmiot zaangażowany w działalność gospodarczą, bez względu na jego status prawny oraz sposób jej finansowania).

W sytuacjach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną udzielenie jej następuje w zgodzie z prawem unijnym.

Do wniosku należy dołączyć:

  • wykaz należności i zobowiązań publicznoprawnych i cywilnoprawnych oraz ewentualnych  zaległości wraz ze sposobem ich realizacji,
  • informację o sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości,
  • informację o przyczynach braku możliwości zapłaty należności w terminie
  • wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis ,załączony do Rozporządzenia  RM z dnia 24 października 2014 r.  zmieniającego rozporządzenie w sprawie  zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc publiczną,    
  • oświadczenia o wielkości pomocy de minimis przyznanej jednemu przedsiębiorstwu (art. 2, ust. 2 cytowanego Rozporządzenia Komisji WE) w ciągu bieżącego roku podatkowego oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych lub kopii Zaświadczeń za wskazany okres, a w przypadku nieuzyskania -  oświadczenia o nieuzyskaniu pomocy de minimis,
  • druk oświadczenia o stanie majątkowym –osoby fizyczne prowadzące działanośc gospodarczą.


W przypadku nieprzedstawienia powyższych informacji wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.



Załączniki:

Oświadczenie majątkowe strony
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych