Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Złożenie wniosku:

  • COP 
  • Sekretariat WPO
    ul. W. Bogusławskiego 8,10
  • Kancelaria Urzędu Miejskiego Wrocławia,
    pl. Nowy Targ 1-8
  • Filia Kancelarii Urzędu Miejskiego Wrocławia,
    ul. G. Zapolskiej 4
  • COP I,
    pl. Nowy Targ 1-8 (stanowisko nr 14)
  • COP II,  
    ul. G. Zapolskiej 4 sala nr 3  (stanowisko nr 18 i 19)

Wniosek o udzielenie ulgi można również przekazać za pośrednictwem poczty na adres: 
Urząd Miejski Wrocławia 
Wydział Podatków i Opłat 
ul. Kotlarska 41 
50-151 Wrocław   

Rozpatrzenie wniosku: 

  • Wydział Podatków i Opłat
    Dział Należności Cywilnoprawnych
    al. M. Kromera 44


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej będące użytkownikami wieczystymi gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COP
    poniedziałek 08:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:15–15:15
    wtorek 8:15–15:15
    środa 8:15–15:15
    czwartek 8:15–15:15
    piątek 8:15–15:15
  • WPO
    poniedziałek 8:00—15:45
    wtorek 8:00—15:45
    środa 8:00—15:45
    czwartek 8:00—15:45
    piątek 8:00—15:45


Uwagi:
Z uwagi na brak stosownych przepisów prawnych nie ma podstaw do umarzania, rozkładania na raty lub odroczenia terminu płatności w przypadku zaległych zobowiązań wobec Skarbu Państwa.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni kalendarzowych, a sprawach  szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego

Wnioski należy składać nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności zobowiązania.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Art. 71 ust. 4  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r., poz.518)
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis  w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr. 53, poz. 354)
    Zaświadczenia de minimis:
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 stycznia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 34, poz. 174) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 354)
    Przedstawianie przy ubieganiu się o pomoc de minimis:
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. 2013 r., poz. 276) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lipca zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz.U. 2009 nr 122 poz. 1008)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis (Dz. Urz. C 352 z dnia 24.12.2013 r.)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. C 352 z dnia 24.12.2013 r.)

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Osoby fizyczne:
Wniosek powinien zawierać informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej wnioskodawcy oraz szczegółowy opis okoliczności uzasadniających zmianę ustawowego terminu płatności.

Do wniosku należy dołączyć :

  • druk oświadczenia o stanie majątkowym
  • dowody potwierdzające argumenty zawarte we wniosku, a mające wpływ na rozpatrzenie sprawy.

Osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
Wniosek powinien zawierać informację dotyczącą sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy oraz szczegółowy opis okoliczności uzasadniających brak możliwości zapłaty zobowiązania w ustawowym terminie płatności, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo opis sytuacji materialnej i rodzinnej wraz z dokumentami wymienionymi powyżej.

W przypadku złożenia wniosku przez użytkownika wieczystego będącego przedsiębiorcą mają zastosowanie przepisy prawa wspólnotowego i krajowego (przedsiębiorcą  jest każdy podmiot zaangażowany w działalność gospodarczą, bez względu na jego status prawny oraz sposób jej finansowania).

W sytuacjach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną udzielenie jej następuje zgodnie z przepisami Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis (Dz. Urz. C 352 z dnia 24.12.2013 r.) lub Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do o pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. C 352 z dnia 24.12.2013 r.)

Do wniosku należy dołączyć:

  • wykaz należności i zobowiązań publicznoprawnych i cywilnoprawnych oraz ewentualnych  zaległości wraz ze sposobem ich realizacji
  • informację o sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości
  • informację o przyczynach braku możliwości zapłaty należności w terminie
  • wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis załączony do Rozporządzenia  RM z dnia 24 października 2014 r.  zmieniającego rozporządzenie w sprawie  zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc publiczną        
  • oświadczenia o wielkości pomocy de minimis przyznanej jednemu przedsiębiorstwu (art. 2, ust. 2 cytowanego Rozporządzenia Komisji WE) w ciągu bieżącego roku podatkowego oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych lub kopii Zaświadczeń za wskazany okres, a w przypadku nieuzyskania -  oświadczenia o nieuzyskaniu pomocy de minimis

W przypadku nieprzedstawienia powyższych informacji wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.