Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  1. COM I,
    ul. Gabrieli Zapolskiej 2/4,
    stanowisko nr 18 i 19
  2. COM II,
    pl. Nowy Targ 1-8,
    stanowisko nr 13
  3. COP,
    ul. Kotlarska 41
  4. Wydział Podatków i Opłat
    Koordynator Programu ds. Interpretacji Prawa Podatkowego, 
    ul. W. Bogusławskiego 8, 10, 
    pok. 216.

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
każdy zainteresowany.

 

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 08:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • Wydział Podatków i Opłat
    poniedziałek 7:45 – 15:45
    wtorek 7:45 – 15:45
    środa 7:45 – 15:45
    czwartek 7:45 – 15:45
    piątek 7:45 – 15:45
 
 

Opłaty:

  • 40,00 zł – od każdego zapytania,  za każdy opisany stan faktyczny
    (jeżeli we wniosku znajdują się opisy trzech stanów faktycznych i związane z nimi trzy zapytania opłata wynosi 120,00 zł).

Opłatę uiszcza się na podany poniżej nr konta   przelewem  lub w kasie gotówką  bądź kartą płatniczą.

Nr konta, na które można uiścić opłatę w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku:
Gmina Wrocław Powszechna Kasa Oszczędności  Bank Polski SA 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452


Termin i sposób załatwienia sprawy:

3 miesiące od daty złożenia wniosku. Uchybienie terminowi powoduje uznanie stanowiska Strony jako prawidłowego.


Tryb odwoławczy:

Na wydaną przez organ podatkowy interpretację na podstawie art. 53 § 1 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ( Dz.U. z 2012r. poz. 270 z późn. zm.) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu w terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia w sprawie, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia po uprzednim wezwaniu na piśmie organu podatkowego – w terminie 14 dni od dnia doręczenia interpretacji – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 cyt. ustawy).


Podstawa prawna:

Dział II, Rozdział 1a Ordynacji podatkowej – art. 14a do 14p ( Dz.U. z 2012r. poz. 749 z późn. zm.)

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, który powinien zawierać: 
    - wyczerpujący opis zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego; 
    - stanowisko Strony w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego; 
    - oświadczenie (złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania), że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej;
  • dowód uiszczenia opłaty.

Uwaga!
Brak jednego z elementów powoduje wydanie postanowienia o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia – na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.