Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. Gabrieli Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowiska nr 16, 17, 18
  • COP
    ul. Kotlarska 41
    sala obsługi - parter
  • Wydział Podatków i Opłat
    ul. W. Bogusławskiego 8, 10,
    50-031 Wrocław

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Każdy zainteresowany

Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 08:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • Wydział Podatków i Opłat
    poniedziałek 7:45 – 15:45
    wtorek 7:45 – 15:45
    środa 7:45 – 15:45
    czwartek 7:45 – 15:45
    piątek 7:45 – 15:45


Opłaty:

  • 40,00 zł – od każdego zapytania,  za każdy opisany stan faktyczny
    (jeżeli we wniosku znajdują się opisy trzech stanów faktycznych i związane z nimi trzy zapytania opłata wynosi 120,00 zł)
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii -17.00zł

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Opłaty można uiścić:

  • na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A.
    - opłata za wniosek: nr 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
    - opłata skarbowa: nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • w Punktach Obsługi Bankowej


Termin i sposób załatwienia sprawy:

3 miesiące od daty złożenia wniosku. Uchybienie terminowi powoduje uznanie stanowiska Strony jako prawidłowego.

Tryb odwoławczy:
Na wydaną przez organ podatkowy interpretację na podstawie art. 53 § 1 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu w terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia w sprawie, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:
Dział II, Rozdział 1a Ordynacji podatkowej –  art. 14a do art. 14s (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.).

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, który powinien zawierać: 
    - wyczerpujący opis zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego
    - stanowisko Strony w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego
    - oświadczenie (złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania), że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej
  • dowód uiszczenia opłaty


Uwaga

Brak jednego z elementów powoduje wydanie postanowienia o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia – na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.



Załączniki:

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych