Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. Gabrieli Zapolskiej 4
    stanowisko nr 18 i 19
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko nr 13
  • COP
    ul. Kotlarska 41
  • Wydział Podatków i Opłat
    Koordynator Programu ds. Interpretacji Prawa Podatkowego, 
    ul. W. Bogusławskiego 8, 10,
    pok. 216

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Każdy zainteresowany

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 08:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • Wydział Podatków i Opłat
    poniedziałek 7:45 – 15:45
    wtorek 7:45 – 15:45
    środa 7:45 – 15:45
    czwartek 7:45 – 15:45
    piątek 7:45 – 15:45


Opłaty:

  • 40,00 zł – od każdego zapytania,  za każdy opisany stan faktyczny
    (jeżeli we wniosku znajdują się opisy trzech stanów faktycznych i związane z nimi trzy zapytania opłata wynosi 120,00 zł)
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Opłaty można uiścić:

  • bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A.
    - opłata za zapytanie: nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
    - opłata skarbowa: nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • w Punktach Obsługi Bankowej
  • za pośrednictwem PLIP


Termin i sposób załatwienia sprawy:

3 miesiące od daty złożenia wniosku. Uchybienie terminowi powoduje uznanie stanowiska Strony jako prawidłowego.

Tryb odwoławczy:
Na wydaną przez organ podatkowy interpretację na podstawie art. 53 § 1 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu w terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia w sprawie, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia po uprzednim wezwaniu na piśmie organu podatkowego – w terminie 14 dni od dnia doręczenia interpretacji – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 cyt. ustawy).

Podstawa prawna:
Dział II, Rozdział 1a Ordynacji podatkowej –  art. 14a do art. 14s (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.)

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, który powinien zawierać: 
    - wyczerpujący opis zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego
    - stanowisko Strony w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego
    - oświadczenie (złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania), że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego lub kontroli podatkowej
  • dowód uiszczenia opłaty


UWAGA! ZMIANY W ZAKRESIE PEŁNOMOCNICTW OD 2016 R.

Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.

Obecnie obowiązujące pełnomocnictwa składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów, tj.:

  • do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej (druk UPL-1P - do pobrania na dole strony),
  • szczególne (druk PPS-1 - do pobrania na dole strony)

Przypominamy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których udziela się pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.
Obecnie pełnomocnictwa: do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej (druk UPL-1P), szczególne (druk PPS-1) oraz do doręczeń (druk PPD-1 - do pobrania na dole strony) składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów.
W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 r., nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania.
Natomiast od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (z wyjątkiem złożenia deklaracji). Pełnomocnictwo ogólne mocodawca obowiązany jest zgłosić w formie elektronicznej do Ministra Finansów – Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie podlega opłacie skarbowej.

Zmiana pełnomocnictwa:

  • zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej- druk OPL-1 - do pobrania na dole strony

  • zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń- druk OPD-1 - do pobrania na dole strony

  • zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego - druk OPS-1 - do pobrania na dole strony o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego - druk OPS-1

 

Uwaga
Brak jednego z elementów powoduje wydanie postanowienia o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia – na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.



Załączniki:

OPL-1
OPS-1
OPD-1
UPL-1P
PPS-1
PPD-1