Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Złożenie wniosku
    właściwy Urząd Skarbowy
  • Zajęcie stanowiska:
    Wydział Zarządzania Neleżnościami
    Dział Ulg  
    ul. Kotlarska 41 
    IV piętro, pok. 409
    tel. +48 71 777 71 12,  71 777 71 39


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoba fizyczna
  • osoba prawna


Godziny przyjmowania klientów:

  • WZN
    poniedziałek 7:45—15:45
    wtorek 7:45—15:45
    środa 7:45—15:45
    czwartek 7:45—15:45
    piątek 7:4—15:45
  • US
    wg ustalonych godzin


Uwagi:
Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie.

Opłaty:

  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • w ciągu 14 dni od przesłania wniosku przez Naczelnika Urzędu Skarbowego
  • w przypadku braku stanowiska do 1 m-ca
  • w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - do 2 m-cy


Tryb odwoławczy:
Na postanowienie Stronie nie służy zażalenie. Stronie przysługuje wniesienie odwołania od decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Podstawa prawna:

  • Art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. – o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526 ze zm.).
  • Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.)

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o ulgę wraz z uzasadnieniem
     podanie powinno zawierać co najmniej treść żądania, wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adresu (miejsca zamieszkania lub pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności), a także czynić zadość innym wymogom ustalonym w przepisach szczególnych
  • oświadczenie o stanie majątkowym
  • dokumenty potwierdzające aktualną sytuację materialną i  rodzinną wnioskodawcy
    - zaświadczenie o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
    - kopie opłacanych rachunków  itp.

Ww. dokumenty należy złożyć  we właściwym Urzędzie Skarbowym.