Kto i kiedy musi zarejestrować pojazd

Każdy pojazd poruszający się po drogach musi być zarejestrowany.

Pojazd musi zarejestrować właściciel (właściciele).[start] [koniec]

Jeśli kupiłeś pojazd, masz 30 dni na jego zarejestrowanie. Jeśli tego nie zrobisz możesz zapłacić karę. 

W jaki sposób złożysz wniosek

Wniosek 

  • możesz złożyć osobiście
  • może go za ciebie złożyć pełnomocnik

Jeśli przy składaniu wniosku podasz nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór.

Co musisz przygotować?

  • Wniosek (plik .pdf, 174 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
    Taki sam wniosek możesz dostać w urzędzie. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w wypełnieniu wniosku.
  • Pełnomocnictwo jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika
  • Dowód osobisty, paszport  lub aplikacja Obywatel – w przypadku osób fizycznych.
  • Dokumenty kupna pojazdu (jeżeli nie kupujesz od osoby wpisanej w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel to wszystkie dokumenty kupna pośrednie).
  • Dowód rejestracyjny
  • Tablice rejestracyjne (wszystkie, które zostały wydane do pojazdu).
  • Ważność ubezpieczenia OC oraz badań technicznych sprawdzimy w CEPIK-u.

Co musisz zrobić

  1. Pobierz i wypełnij wniosek. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
  2. Jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz i wypełnij  druk pełnomocnictwa
  3. Zapłać za rejestrację pojazdu. Kwotę i informację gdzie i jak ją  wpłacić znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  4. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz wniosek. Otrzymasz potwierdzenie, że złożyłeś wniosek.
  5. Odbierz gotowy dokument. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie odbierzesz dokument.

Gdzie składasz wniosek

W Centrach Obsługi Mieszkańca:

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-1 stanowiska od 4 do 6
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  9:00 do 18:00
    w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00
  • Punkt Rejestracji Pojazdów 
    al.Karkonoska 45
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15

Obsługa podmiotów prawnych:

  • COM III
    ul. W. Bogusławskiego 10
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15

Ile zapłacisz

Opłata jest uzależniona od rodzaju pojazdu (tablic) oraz decyzji czy zachowujesz dotychczasowe tablice rejestracyjne i czy zostanie wydane pozwolenie czasowe. W związku z tym najlepiej będzie zapłacić kartą płatniczą przy okienku, w którym będziesz załatwiać sprawę.

Opłatę można też zapłacić:

  • przy składaniu wniosku - za pomocą karty przy okienku lub w opłatomacie gotówką
  • wpłacić wcześniej przelewem lub w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob) na rachunek bankowy:
    • opłata komunikacyjna Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
    • opłata skarbowa Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Jak sprawdzisz, czy dokument jest gotowy

Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami otrzymasz tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe, na 30 dni.

Po upływie tych 30 (lub wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dokument) odbierany jest dowód rejestracyjny .

Jeśli przy składaniu wniosku podałeś nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór.

Możesz to również sprawdzić na stronie https://info-car.pl/new/rejestracja-pojazdu/sprawdz-status-dowodu-rejestracyjnego.

Gdzie odbierzesz dokument

Dokument odbierzesz w tym samym Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym złożyłeś wniosek o zarejestrowanie pojazdu.

Pytania i wątpliwości

Jeśli masz dodatkowe pytania skontaktuj się z nami

  • telefonicznie: + 48 71 777 77 77,  777 91 60
  • mailowo: kum@um.wroc.pl