Kto i kiedy musi zarejestrować pojazd

Każdy pojazd poruszający się po drogach musi być zarejestrowany.

Pojazd musi zarejestrować właściciel (właściciele).

Jeśli kupiłeś pojazd, masz 30 dni na jego zarejestrowanie. Jeśli tego nie zrobisz możesz zapłacić karę. 

W jaki sposób złożysz wniosek

Wniosek 

  • możesz złożyć osobiście
  • może go za ciebie złożyć pełnomocnik

Jeśli przy składaniu wniosku podasz nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór.

Co musisz przygotować?

  • Wniosek (plik .pdf, 174 kB) – pobierz, wydrukuj (w całości, dwustronnie na kartce formatu a4) i wypełnij.
    Taki sam wniosek możesz dostać w urzędzie. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz poprosić o pomoc w wypełnieniu wniosku.
  • Pełnomocnictwo jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika
  • Dowód osobisty, paszport  lub aplikacja Obywatel – w przypadku osób fizycznych.
  • Dokumenty kupna pojazdu (jeżeli nie kupujesz od osoby wpisanej w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel to wszystkie dokumenty kupna pośrednie).
    dowód rejestracyjny,
    tablice rejestracyjne (wszystkie, które zostały wydane do pojazdu)
    ważność ubezpieczenia OC oraz badań technicznych sprawdzimy w CEPIK-u

Co musisz zrobić

  1. Pobierz i wypełnij wniosek. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
  2. Jeśli korzystasz z pomocy pełnomocnika – pobierz i wypełnij  druk pełnomocnictwa
  3. Zapłać za rejestrację pojazdu. Kwotę i informację gdzie i jak ją  wpłacić znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  4. Złóż dokumenty w urzędzie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz wniosek. Otrzymasz potwierdzenie, że złożyłeś wniosek.
  5. Odbierz gotowy dokument. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie odbierzesz dokument.

Gdzie składasz wniosek

W Centrach Obsługi Mieszkańca:

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-1 stanowiska od 4 do 6
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  9:00 do 18:00
    w soboty w godzinach od 9:00 do 16:00
  • Punkt Rejestracji Pojazdów 
    al.Karkonoska 45
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15

Obsługa podmiotów prawnych:

  • COM III
    ul. W. Bogusławskiego 10
    od poniedziałku do piątku w godzinach od  8:00 do 15:15

Ile zapłacisz

Opłata jest uzależniona o:

  • rodzaju pojazdu oraz
  • decyzji czy zachowujesz dotychczasowe tablice rejestracyjne
  • czy zostanie wydane pozwolenie czasowe.

i w związku z tym najlepiej będzie zapłacić kartą płatniczą przy okienku, w którym będziesz załatwiać sprawę.

Opłatę można też zapłacić:

  • przy składaniu wniosku - za pomocą karty przy okienku lub w opłatomacie gotówką
  • wpłacić wcześniej przelewem lub w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob) na rachunek bankowy:
    • opłata komunikacyjna Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
    • opłata skarbowa Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław, nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Jak sprawdzisz, czy dokument jest gotowy

Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami otrzymasz tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe, na 30 dni.

Po upływie tych 30 (lub wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dokument) odbierany jest dowód rejestracyjny .

Jeśli przy składaniu wniosku podałeś nr telefonu bądź adres e-mail dostaniesz specjalne powiadomienie, że dokument czeka na odbiór

Gdzie odbierzesz dokument

Dokument odbierzesz w tym samym Centrum Obsługi Mieszkańca, w którym złożyłeś wniosek o zarejestrowanie pojazdu.

Pytania i wątpliwości

Jeśli masz dodatkowe pytania skontaktuj się z nami

  • telefonicznie: + 48 71 777 77 77,  777 91 60
  • mailowo: kum@um.wroc.pl