[start] [koniec]Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
III piętro, pok. 347
tel. +48 71 777 77 60
faks +48 71 777 79 94
e-mail: wzd@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Joanna Nyczak
Zastępca Dyrektora Wydziału: Jadwiga Ardelli-Książek
Zastępca Dyrektora Wydziału: Kornelia Kasprzyk


Struktura:

  • Zespół Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych
    • Jolanta Jakimiuk
      III piętro, pok. 339
      tel. + 48 71 777 79 60
    • Bożena Lewicka
      III piętro, pok. 340
      tel. +48 71 777 79 61
    • Magdalena Słonecka-Kołpa
      III piętro, pok. 340
      tel. +48 71 777 89 82
    • Marta Stasiak
      III piętro, pok. 340
      tel. +48 71 777 78 55
    • Anna Boduszek
      III piętro, pok. 344
      tel. +48 71 777 88 29
    • Katarzyna Jurkowska
      III piętro, pok. 344
      tel. +48 71 777 72 33
    • Ewa Budych-Wicher
      III piętro, pok. 350
      tel. +48 71 777 76 15
    • Sławomir Pietrzak
      III piętro, pok. 350
      tel. +48 71 777 86 36

  • Zespół ds. Organizacyjno - Prawnych, Budżetu i Monitoringu 
    • Magdalena Horoszko  
      III piętro, pok. 343
      tel. +48 71 777 78 50
    • Małgorzata Kaczmarczyk
      III piętro,pok. 343
      tel. +48 71 777 93 97
    • Anna Selera
      III piętro, pok. 343
      tel. +48 71 777 78 49
    • Zdzisława Walaszczyk
      III piętro, pok. 345
      tel. + 48 71 777 70 45
    • Remigiusz Szeląg
      III piętro, pok. 345
      tel. + 48 71  777 87 26
    • Jadwiga Mizińska
      III piętro, pok. 352
      tel. +48 71 777 79 26

  • Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych
    faks. + 48 71 777 79 94
    • Jadwiga Krajewska 
      III piętro, pok. 341
      tel.+48 71 777 78  41
    • Danuta Wszołek
      III piętro, pok. 341
      tel.+48 71 777 82 12
    • Patrycja Karaś
      III piętro, pok. 342
      tel. + 48 71 777 80 27
    • Marianna Wilisowska
      III piętro, pok. 341
      tel. + 48 71 777 89 54


  • Rzecznik ds. Osób Niepełnosprawnych: Bartłomiej Skrzyński, 
    III piętro, pokój 342
    tel.+48 71 777 89 61

  • Koordynator  Projektu: Marta Majchrzak 
    III piętro, pok. 353
    tel. +48 71 777 87 58

  • Samodzielne stanowisko ds. administracyjnych i obsługi: 
    • Danuta Kozdrowiecka
      III piętro, pok. 347
      tel. +48 71 777 77 60
    • Joanna Bisiecka-Szymczak
      III piętro, pok. 347
      tel. +48 71 777 86 99

  • Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    Jolanta Olejarczyk
    III piętro, pok. 339
    tel.+48 71 777 78 36

  • Dział Zezwoleń (zezwolenia na sprzedaż alkoholu)
    Kierownik: Paweł Madej
    ul. G. Zapolskiej 4
    II piętro, pok. 218
    tel. +48 71 777 78 64
    • Stare Miasto (gastronomia)
      II piętro, pok. 216A
      tel. +48 71 777 76 95
    • Stare Miasto (handel), Śródmieście
      II piętro, pok. 216A,
      tel. +48 71 777 76 93
    • Fabryczna
      II piętro, pok. 216,
      tel. +48 71 777 76 92
    • Krzyki
      II piętro, pok. 216
      tel. +48 71 777 76 98
    • Psie Pole, zezwolenia na organizację przyjęć, zezwolenia jednorazowe
      II piętro, pok. 217
      tel. +48 71 777 76 96
    • Sekcja Monitoringu i Kontroli
      II piętro, pok. 215
      tel. +48 71 777 87 30 lub 777 87 31   
      II piętro, pok. 216A
      tel. +48 71 777 76 94


Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych realizuje zadania z zakresu:

  1. realizacja polityki Miasta i koordynacja działań z obszaru zdrowia publicznego oraz rozwoju społecznego
  2. koordynacja działań dotyczących oceny stanu zdrowia mieszkańców Miasta oraz ustalanie potrzeb w tym zakresie
  3. współpraca z różnymi podmiotami w zakresie zapewnienia mieszkańcom Miasta podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej
  4. ustalanie założeń polityki informacyjnej Miasta w zakresie problematyki prozdrowotnej i prospołecznej, w tym kampanii zdrowotnych i społecznych, konferencji, debat społecznych oraz nadzór nad ich prawidłową organizacją i realizacją
  5. planowanie, koordynacja i realizacja zadań Miasta w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki chorób i uzależnień, opieki zdrowotnej, w tym organizowanie konkursów ofert na realizację programów zdrowotnych i programów profilaktycznych
  6. planowanie, koordynacja i realizacja zadań Miasta w zakresie rozwoju społecznego;
  7. planowanie, koordynowanie oraz realizacja zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałanie narkomanii w tym organizacja prac społecznie-użytecznych oraz przeciwdziałanie przemocy i terapia sprawców przemocy
  8.  realizacja i koordynacja zadań z zakresu poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, w tym rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
  9.  współpraca z dyrektorami CIS i WZŻ,w zakresie współplanowania budżetu jednostek oraz z Dyrektorem CIRS w zakresie wspólnie realizowanych zadań, monitorowanie prawidłowości realizacji budżetu
  10.  opracowywanie projektów strategii rozwoju miejskich podmiotów leczniczych, w tym wnioskowanie o dokonanie przekształceń
  11. ustalanie potrzeb w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych oraz sieci żłobków;
  12. planowanie potrzeb inwestycyjnych podmiotów leczniczych, w tym zakupów sprzętowych i aparatury medycznej oraz zawieranie umów i ich rozliczanie
  13. koordynowanie działań w zakresie prawidłowej eksploatacji i utrzymania bazy materialnej miejskich podmiotów leczniczych
  14. koordynowanie działań dotyczących systemu i trybu postępowania podmiotów leczniczych  w sytuacjach kryzysowych np.: klęski żywiołowe, katastrofy, epidemie
  15. koordynowanie całokształtu działań wynikających z ustawy - Prawo farmaceutyczne i współpraca w tym zakresie z samorządem i środowiskiem aptekarskim;
  16.  zarządzanie projektami inwestycyjnymi i nieinwestycyjnymi, współfinansowanymi z pomocowych środków krajowych i europejskich z zakresu ochrony zdrowia i określonych spraw społecznych
  17. udział w przeprowadzaniu kontroli prawidłowości sposobu realizacji umów dzierżaw/najmu nieruchomości/lokali komunalnych, zawartych z podmiotami leczniczymi, w części dotyczącej dostępności do świadczeń zdrowotnych i zakresu działań finansowanych ze środków publicznych, udzielanych w ramach umowy z instytucją ubezpieczenia zdrowotnego;
  18. sprawdzanie prawidłowości realizacji zadań w ramach umów zawartych przez Wydział (wizytacje)
  19. współpraca z podmiotami leczniczymi, uczelniami, instytucjami rządowymi, organizacjami pozarządowymi, CIRS, CIS, Powiatowym Urzędem Pracy i PFRON w zakresie zdrowia publicznego, ochrony zdrowia i określonych zagadnień społecznych, w tym dotyczących ograniczenia skutków niepełnosprawności
  20. współpraca z zagranicą w sprawach dotyczących systemu ochrony zdrowia, w tym zdrowia publicznego oraz spraw społecznych
  21. prowadzenie egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie zadań realizowanych przez Wydział
  22.  współpraca z jednostkami samorządowymi i innymi podmiotami realizującymi zadania Miasta z zakresu zdrowia publicznego i spraw społecznych oraz koordynacja działań, w tym przygotowywanie projektów postanowień, zawiadomień, decyzji w sprawie udzielenia ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych
  23. planowanie, koordynacja i realizowanie zadań w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 sprawowanej w podmiotach dofinansowywanych przez Miasto;
  24. nadzór nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami, wynikający z realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  25. prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów, na zasadach określonych w ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  26. współpraca z podmiotem pełniącym funkcje izby wytrzeźwień i Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie ograniczenia szkód, zdrowotnych i społecznych wynikających z nadużywania środków psychoaktywnych
  27. obsługa administracyjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  28. wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontrola przestrzegania zasad korzystania z zezwoleń


Rodzaje zadań, które mogą być zlecane do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym.

Procedury realizowane przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45