[start] [koniec]Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
pok. 347, III piętro
tel. +48 71 777 77 60
faks +48 71 777 79 94
e-mail: wzd@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Joanna Nyczak
Zastępca Dyrektora Wydziału: Jadwiga Ardelli-Książek
Zastępca Dyrektora Wydziału: Kornelia Kasprzyk


Struktura:
  • Zespół Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych
    • Jolanta Jakimiuk
      pok. 339, III piętro 
      tel. + 48 71 777 79 60
    • Bożena Lewicka
      pok. 340, III piętro 
      tel. +48 71 777 79 61
    • Magdalena Słonecka-Kołpa
      pok. 340, III piętro
      tel. +48 71 777 89 82
    • Marta Stasiak
      pok. 340, III piętro 
      tel. +48 71 777 78 55
    • Anna Boduszek
      pok. 344, III piętro
      tel. +48 71 777 88 29
    • Katarzyna Jurkowska
      pok. 344, III piętro
      tel. +48 71 777 72 33
    • Ewa Budych-Wicher
      pok. 350, III piętro
      tel. +48 71 777 76 15
    • Sławomir Pietrzak
      pok. 350, III piętro 
      tel. +48 71 777 86 36

  • Zespół ds. Organizacyjno - Prawnych, Budżetu i Monitoringu 
    • Magdalena Horoszko  
      pok. 343, III piętro 
      tel. +48 71 777 78 50
    • Małgorzata Kaczmarczyk
      pok. 343, III pietro
      tel. +48 71 777 93 97
    • Helena Jaremczuk-Perechuda
      pok. 345, III piętro 
      tel. +48 71 777 87 57
    • Anna Selera
      pok. 343, III piętro 
      tel. +48 71 777 78 49
    • Zdzisława Walaszczyk
      pok. 345, III piętro
      tel. + 48 71 777 70 45
    • Remigiusz Szeląg
      pok. 345, III piętro
      tel. + 48 71  777 87 26
    • Jadwiga Mizińska
      pok. 352, III piętro 
      tel. +48 71 777 79 26

  • Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych
    faks. + 48 71 777 79 94
    • Jadwiga Krajewska 
      pok. 341, III piętro
      tel.+48 71 777 78  41
    • Danuta Wszołek
      pok. 341, III piętro
      tel.+48 71 777 82 12
    • Patrycja Karaś
      pok. 342, III piętro
      tel. + 48 71 777 80 27
    • Marianna Wilisowska
      pok. 341, III piętro
      tel. + 48 71 777 89 54
    • Katarzyna Janicka
      pok. 352, III piętro
      tel. + 48 71 777 88 49

  • Rzecznik ds. Osób Niepełnosprawnych: Bartłomiej Skrzyński, 
    pokój 342, III piętro
    tel.+48 71 777 89 61

  • Koordynator  Projektu: Marta Majchrzak 
    pok. 353, III piętro
    tel. +48 71 777 87 58

  • Samodzielne stanowisko ds. administracyjnych i obsługi: 
    • Danuta Kozdrowiecka
      pok. 347, III piętro
      tel. +48 71 777 77 60
    • Joanna Bisiecka-Szymczak
      pok. 347, III piętro
      tel. +48 71 777 86 99

  • Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    Jolanta Olejarczyk
    pok. 339, III piętro
    tel.+48 71 777 78 36

  • Dział Zezwoleń (zezwolenia na sprzedaż alkoholu)
    Kierownik: Paweł Madej
    ul. G. Zapolskiej 4
    pok. 218, II piętro
    tel. +48 71 777 78 64
    • Stare Miasto i Psie Pole
      pok. 216A
      tel. 71 777 76 94 lub 71 777 76 95
    • Fabryczna (detal)
      pok. 216
      tel. 71 777 76 92
    • Krzyki
      pok. 216
      tel. 71 777 76 98
    • Śródmieście
      pok. 217, tel. 71 777 76 93
    • Fabryczna (gastronomia), zezwolenia jednorazowe
      pok. 217
      tel. 71 777 76 96
    • Organizacja przyjęć
      pok. 215
      tel. 71 777 87 31
    • Sekcja Monitoringu i Kontroli
      pok. 215
      tel. 71 777 87 30 lub 71 777 87 31

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych realizuje zadania z zakresu:
  1. realizacji polityki Miasta i koordynacja działań z obszaru zdrowia publicznego oraz rozwoju społecznego
  2. koordynacji działań dotyczących oceny stanu zdrowia mieszkańców Miasta oraz ustalanie potrzeb tym zakresie
  3. współpracy z różnymi podmiotami w zakresie zapewnienia mieszkańcom Miasta podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej
  4. planowania, koordynacji i realizacji zadań Miasta w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki chorób i uzależnień, opieki zdrowotnej, w tym organizowanie konkursów ofert na realizację programów zdrowotnych i programów profilaktycznych
  5. planowania, koordynacji i realizacji zadań Miasta w zakresie rozwoju społecznego
  6. planowania, koordynacji oraz realizacji zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałanie narkomanii w tym organizacja prac społecznie-użytecznych oraz przeciwdziałanie przemocy i terapia sprawców przemocy
  7. realizacji i koordynacji zadań z zakresu poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, w tym rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
  8. ustalania potrzeb w zakresie dostępu do świadczeń zdrowotnych oraz sieci żłobków;
  9. planowania potrzeb inwestycyjnych podmiotów leczniczych, w tym zakupów sprzętowych i aparatury medycznej
  10. koordynowania działań w zakresie prawidłowej eksploatacji i utrzymania bazy materialnej miejskich podmiotów leczniczych
  11. koordynowania działań dotyczących systemu i trybu postępowania podmiotów leczniczych  w sytuacjach kryzysowych np.: klęski żywiołowe, katastrofy, epidemie;
  12. koordynowania całokształtu działań wynikających z ustawy - Prawo farmaceutyczne i współpraca w tym zakresie z samorządem i środowiskiem aptekarskim;
  13. zarządzania projektami inwestycyjnymi i nieinwestycyjnymi, współfinansowanymi z pomocowych środków krajowych i europejskich z zakresu ochrony zdrowia i określonych spraw społecznych
  14. współpracy z podmiotami leczniczymi, uczelniami, instytucjami rządowymi, organizacjami pozarządowymi, WCRS, CIS, Powiatowym Urzędem Pracy i PFRON
    w zakresie zdrowia publicznego, ochrony zdrowia i określonych zagadnień społecznych, w tym dotyczących ograniczenia skutków niepełnosprawności
  15. prowadzenia egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie zadań realizowanych przez Wydział
  16. współpracy z jednostkami samorządowymi i innymi podmiotami realizującymi zadania Miasta z zakresu zdrowia publicznego i spraw społecznych oraz koordynacja działań,
    w tym przygotowywanie projektów postanowień, zawiadomień, decyzji w sprawie udzielenia ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych
  17. planowania, koordynacji i realizacji zadań w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 sprawowanej w podmiotach dofinansowywanych przez Miasto
  18. nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami, wynikający z realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  19. prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów, na zasadach określonych w ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  20. współpracy z podmiotem pełniącym funkcje izby wytrzeźwień i Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie ograniczenia szkód, zdrowotnych i społecznych wynikających z nadużywania środków psychoaktywnych


Rodzaje zadań, które mogą być zlecane do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym.

Procedury realizowane przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45