Sekretariat

50-032 Wrocław[start] [koniec]
ul. G. Zapolskiej 4
III piętro, pok. 347
tel. +48 71 777 77 60
faks +48 71 777 79 94
e-mail: wzd@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Joanna Nyczak

Zastępca Dyrektora Wydziału: Jadwiga Ardelli-Książek

Zastępca Dyrektora Wydziału: Kornelia Kasprzyk


Struktura:

Zespół Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych
III piętro , pok. 339, 340, 342, 344, 350
tel. +48 71 777 79 60
tel. +48 71 777 79 61
tel. +48 71 777 89 82
tel. +48 71 777 78 55
tel. +48 71 777 86 36
tel. +48 71 777 88 29
tel. +48 71 777 76 15
tel. +48 71 777 79 36
tel. +48 71 777 72 33
tel. +48 71 777 88 94

Zespół ds. Organizacyjno - Prawnych, Budżetu i Monitoringu
III piętro, pok. 341, 343, 345, 352
tel. +48 71 777 78 50
tel. +48 71 777 93 97
tel. +48 71 777 78 49
tel. +48 71 777 70 45
tel. +48 71 777 87 26
tel. +48 71 777 79 26
tel. +48 71 777 82 12
tel. +48 71 777 89 54

Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
III piętro, pok. 339
tel.+48 71 777 78 36      
Wniosek o objęcie osoby leczeniem odwykowym

Dział Zezwoleń (zezwolenia na sprzedaż alkoholu)
Kierownik: Paweł Madej
ul. G. Zapolskiej 4
III piętro, pok. 354
tel. +48 71 777 78 64

  • Fabryczna
    pok. 335, tel. +48 71 777 76 92
  • Krzyki
    pok. 335, tel. +48 71 777 76 98
  • Śródmieście, Stare Miasto (handel)
    pok. 336, tel. +48 71 777 78 41
  • Psie Pole, Zezwolenia kateringowe, Zezwolenia jednorazowe
    pok. 336, tel. +48 71 777 76 93
  • Stare Miasto (gastronomia)
    pok. 337, tel. +48 71 777 76 95
  • Sekcja Monitoringu i Kontroli
    pok. 337, tel. +48 71 777 76 94
    pok. 338, tel. +48 71 777 87 30 lub 71 777 87 31


Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych realizuje zadania z zakresu:

  1. zadań dotyczących partycypacji społecznej mieszkańców Wrocławia;
  2. organizacji, wspierania i określania zasad konsultacji społecznych dla komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
  3. zarządzania i organizacji procesu budżetu obywatelskiego oraz funduszu osiedlowego;
  4. zarządzania portfelem projektów wybranych do realizacji w procesie budżetu obywatelskiego i realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
  5. koordynacji współpracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi;
  6. koordynacji całości spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów Miasta, w tym udzielania wnioskodawcom informacji o sposobie rozpatrzenia petycji w sytuacji, gdy dotyczy ona kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu;
  7. koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacją prawną;
  8. koordynacji całości spraw związanych z zabytkową kolekcją pojazdów, będącą własnością Gminy Wrocław, oraz spraw związanych z historycznymi pojazdami komunikacji miejskiej i historycznej infrastruktury towarzyszącej, a w szczególności spraw związanych z dawną zajezdnią Popowice;
  9. współpracy z podmiotem prowadzącym Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  10. prowadzenia i aktualizacji elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Wrocławia, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta;
  11. nadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z realizacji ustawy – Prawo o stowarzyszeniach;
  12. nadzoru nad fundacjami wynikającego z ustawy o fundacjach;
  13. nadzoru wobec fundacji i stowarzyszeń wynikających z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  14. prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych uczniowskich klubów sportowych i pozostałych klubów nie prowadzących działalności gospodarczej;
  15. inicjowania i współorganizowania szkoleń dotyczących między innymi budowania społeczeństwa obywatelskiego oraz podnoszenia jakości pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych;
  16. rozpatrywanie wniosków w sprawie o udzielenie ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych w zakresie opłat za pobyt oraz kosztów upomnienia we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  17. opiniowania wniosków organizacji pozarządowych o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem na działalność pożytku publicznego oraz działalności organizacji pozarządowych współpracujących z Gminą Wrocław w ramach realizacji zadań publicznych zleconych przez Gminę Wrocław;
  18. obsługi administracyjnej Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
  19. koordynacji spraw związanych z wdrażaniem Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej w Gminie Wrocław oraz monitorowania stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
  20. koordynacji powstawania i prowadzenia Centów Aktywności Lokalnej;
  21. przygotowania, organizacji i prowadzenia procesu rewitalizacji;
  22. inicjowania i koordynacji działań w dziedzinie rewitalizacji podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki miejskie i miejskie jednostki organizacyjne;
  23. przygotowania, organizacji i prowadzenia spraw związanych z pracami nad reformą Rad Osiedli i podziału Miasta na jednostki pomocnicze oraz nad określeniem zasad zdecentralizowanego decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta;
  24. zarządzania projektami inwestycyjnymi i nieinwestycyjnymi w zakresie zadań Wydziału;
  25. koordynacji realizowanych społecznych projektów nieinfrastrukturalnych w Wydziale, komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w miejskich jednostkach podległych Departamentowi;
  26. dysponowania środkami dla Wrocławskich Inwestycji Sp. z o.o. i Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskie Sp. z o.o. w zakresie zadań Wydziału.

Procedury realizowane przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45



Załączniki: