Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Podatek od nieruchomości - złożenie deklaracji (osoby prawne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat
Informacja

Podatnicy podatku od nieruchomości, którzy podłączą swój budynek lub jego część do instalacji fotowoltaicznej mogą skorzystać ze zwolnienia od podatku.

Dodatkowe informacje o instalacjach fotowoltaicznych (https://www.wroclaw.pl/zielony-wroclaw/wroclaw-promuje-niskoemisyjne-zrodla-energii-zwolnienie-z-podatku-od-nieruchomosci)


Od 1 lipca 2019 r. zmieniły się zasady składania deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny.
Ministerstwo Finansów opublikowało nowe formularze deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych DN-1
Nowe formularze należy stosować do spraw, w których obowiązek złożenia deklaracji lub korekty powstał po 30 czerwca 2019 r. W pozostałych sprawach należy nadal stosować formularze, które wynikają z uchwał Rady Miejskiej Wrocławia. 
Przypominamy o obowiązku składania wraz z deklaracją załączników: ZDN-1 oraz ZDN-2 (tylko w przypadku zadeklarowania w deklaracji zwolnienia od podatku).
W załączniku ZDN-1 - Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - należy obecnie wykazać wszystkie budowle zgłoszone w deklaracji z podaniem m.in. nazwy budowli, numeru inwentarzowego, położenia oraz wartości.


Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Zarezerwuj wizytę online (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)

Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych oraz Podatku od Środków Transportowych (https://bip.um.wroc.pl/artykul/221/3205/wydzial-podatkow-i-oplat#nt)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Podatnik –osoba prawna, spółka nie posiadająca osobowości prawnej, jednostka organizacyjna, osoba fizyczna posiadająca nieruchomość we współwłasności z osobą prawną.

Informacje dotyczące pełnomocnictw, w tym aktualne druki/formularze, udzielanych w sprawach podatkowych[ 9https://bip.um.wroc.pl/artykul/327/27337/pelnomocnictwa-w-sprawach-podatkowych)
 

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek  w godz. 8:00 – 15:15,
  • COP
    poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 17:15,
  • WPO
    poniedziałek - piątek  w godz. 7:45 – 15:45.

Uwagi:

Należy pamiętać o bezwzględnym obowiązku posługiwania się nowym oznaczeniem PKD według nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24.12.2007 r. (Dz.U. nr 251, poz. 1885)

Opłaty:

  • złożenie deklaracji - bez opłat,
  • złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii w sprawie z zakresu administracji publicznej podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Opłatę skarbową można uiścić bez prowizji

  • w placówkach Banku PKO BP S.A. znajdujących się na terenie Wrocławia lub
  • przelewem na konto urzędu:
    Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
    PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895.

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Od ręki

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
  • Ustawa z  dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • druk deklaracji podatkowej za odpowiedni rok, wypełniony proporcjonalnie do liczby miesięcy,
  • akt notarialny nabycia / zbycia nieruchomości, faktura nabycia / zbycia budowli, umowa najmu/dzierżawy,  protokół przekazania nieruchomości, protokół rozwiązania umowy najmu/dzierżawy.

Druki deklaracji podatkowej za lata 2010 - 2024 (https://bip.um.wroc.pl/contents/378)

Załączniki

Powiadom znajomego