Deklaracja na podatek od nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | podatki, opłaty |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Od 1 lipca 2019 r. zmieniły się zasady składania deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny.
Ministerstwo Finansów opublikowało nowe formularze deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych DN-1
Nowe formularze należy stosować do spraw, w których obowiązek złożenia deklaracji lub korekty powstał po 30 czerwca 2019 r. W pozostałych sprawach należy nadal stosować formularze, które wynikają z uchwał Rady Miejskiej Wrocławia.
Przypominamy o obowiązku składania wraz z deklaracją załączników: ZDN-1 oraz ZDN-2 (tylko w przypadku zadeklarowania w deklaracji zwolnienia od podatku).
W załączniku ZDN-1 - Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu - należy obecnie wykazać wszystkie budowle zgłoszone w deklaracji z podaniem m.in. nazwy budowli, numeru inwentarzowego, położenia oraz wartości.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- Wydział Podatków i Opłat (https://bip.um.wroc.pl/artykul/221/3205/wydzial-podatkow-i-oplat)
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych oraz Podatku od Środków Transportowych - COP
ul. Kotlarska 41 (sala obsługi - parter) - COM I
ul. G. Zapolskiej 4
(wejście od ul. W. Bogusławskiego 8, 10, sala nr 4)
poniedziałek - piątek od godz. 8:00 do 15:15 - za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (https://epuap.gov.pl )
Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Prawnych oraz Podatku od Środków Transportowych (https://bip.um.wroc.pl/artykul/221/3205/wydzial-podatkow-i-oplat#pt)
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15 - COP
poniedziałek - piątek 8:00 – 17:15 - WPO
poniedziałek - piątek 7:45 – 15:45
Zarezerwuj wizytę online (https://bez-kolejki.um.wroc.pl) Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Podatnik – osoba prawna, spółka nie posiadająca osobowości prawnej, jednostka organizacyjna, osoba fizyczna posiadająca nieruchomość we współwłasności z osobą prawną.
Uwaga!
Zmianie uległy stawki podatku od nieruchomości na 2024 r.(https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/70557/stawki-podatkow-na-rok-2024-we-wroclawiu) Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Należy wypełnić druk deklaracji na podatek od nieruchomości na dany rok, wraz z załącznikami, w których wymienia się wszystkie posiadane przez Zobowiązanego nieruchomości.
Opłaty:
- złożenie deklaracji - bez opłat
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii w sprawie z zakresu administracji publicznej podlega opłacie skarbowej w wysokości - 17 zł
Opłatę skarbową można uiścić na konto Gminy Wrocław w PKO Bank Polski S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
Brak
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- druk deklaracji podatkowej na dany rok, wypełniony proporcjonalnie do liczby miesięcy,
- akt notarialny nabycia / zbycia nieruchomości,
- faktura nabycia / zbycia budowli, umowa najmu / dzierżawy ,
- protokół przekazania nieruchomości,
- protokół rozwiązania umowy najmu / dzierżawy.