Wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego
Od 2012 roku Urząd Miejski Wrocławia jest w gronie organizacji zarejestrowanych w Krajowym Systemie Ekozarządzania i Audytu (EMAS), potwierdzając tym samym stosowanie najwyższych wymagań stawianych w obszarze Zarządzania Środowiskowego.
W 2023r Systemu Zarządzania Środowiskowego EMAS został utrzymany poprzez przygotowanie deklaracji środowiskowej, wdrożenie rozwiązań proekologicznych i spełnianie wymagań Rozporządzenia dot. EMAS.
Potwierdzeniem tego faktu jest umieszczenie Urzędu Miejskiego Wrocławia w Rejestrze EMAS na stronie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Realizowane zadania systemowe w zakresie poprawy efektywności energetycznej wynikają w szczególności z polityki Zintegrowanego Systemu zarządzania i polegają na czynnościach mających na celu optymalizację zużycia energii elektrycznej i ciepła w obowiązujących procedurach zintegrowanego systemu zarządzania.