Rejestracja dziennika budowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Zabytków |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4.
- wniosek o rejestracje elektronicznego dziennika budowy należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem aplikacji EDB: https://e-dziennikbudowy.gunb.gov.pl/
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być inwestor, który uzyskał pozwolenie na budowę. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna. Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Uwagi:
Dziennik może być zarejestrowany jedynie na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę, która stała się wykonalna albo inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia.
Rejestracja dziennika nie jest wystarczająca do rozpoczęcia budowy.
Elektroniczny Dziennik Budowy (EDB) jest oficjalną, rządową aplikacją do prowadzenia dziennika budowy. Aplikacja EDB umożliwia realizację wszystkich czynności wymaganych przy prowadzeniu dziennika budowy.
Strona informacyjna EDB: https://e-dziennikbudowy.gunb.gov.pl/dowiedz-sie-wiecej
Aplikacja EDB: https://e-dziennikbudowy.gunb.gov.pl/
Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych wraz z oświadczeniem kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego należy kierować do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego (http://www.pinb.wroclaw.pl/) dla miasta Wrocławia.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Uzupełnienie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Wycofanie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Dla pełnomocnictwa w formie elektronicznej złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art.12 ust.2 pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Rejestracja dziennika budowy następuje w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku, jeżeli decyzja o pozwoleniu na budowę stała się wykonalna albo inwestor nabył prawo do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi „Status sprawy” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)
- pod numerem telefonu: +48 71 777 77 77.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy / rozbiórki WAZ-B 3 wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników do formularza WAZ-B 3:
- Dziennik budowy w postaci papierowej i formacie zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny dziennik Budowy (Dz.U.2023.45 z dnia 9 stycznia 2023 r.) odrębny dla każdego obiektu budowlanego.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
- Dodatkowo kserokopia decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę lub kserokopia dokumentu potwierdzającego nabycie prawa do wykonywania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia budowy.