Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Tablice reklamowe/urządzenia reklamowe/szyldy na budynkach i wolnostojące

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Biuro Rozwoju Gospodarczego
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

W przypadku nieruchomości komunalnych:  

  • Biuro Rozwoju Gospodarczego (BRG)
    ul. Świdnicka 53
    Sekretariat, III piętro, pok. 317
    • w przypadku sieci tablic reklamowych i urządzeń reklamowych;
  • zarządca właściwy dla danej nieruchomości komunalnej
    • w przypadku szyldu
  • Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (http://www.zdium.wroc.pl)
    • w przypadku pasa drogowego

 W przypadku nieruchomości niekomunalnej 

  • właściciel/zarządca

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel reklamy lub podmiot działający w jego imieniu.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45-15:45

Uwagi:

Pozytywne przykłady szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz podstawowe zasady ich umieszczania  (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9175)

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • po uzyskaniu tytułu do nieruchomości na cele reklamowe (umowa cywilnoprawna lub decyzja na zajęcie pasa drogowego) należy w Wydziale Architektury i Zabytków (WAZ) dopełnić obowiązku wynikającego z prawa budowlanego tj. uzyskać decyzję pozwolenie na budowę lub dokonać zgłoszenia robót budowlanych
  • uzgodnienie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w przypadku obiektów objętych ochroną konserwatorską

Opłaty:

  • wnioski do BRG i Zarządu Zasobu Komunalnego (ZZK) - bez opłat
  • opłaty za umieszczenie reklamy na nieruchomościach miasta  są różne w zależności od typu i powierzchni reklamowej urządzenia/tablicy reklamowej - stawki za m2 określa Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 7275/22  Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022 r. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

30 dni

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy

Podstawa prawna:

Zarządzenie nr 7275/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022 
w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych2
(https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64360/)

Wymagane wnioski i dokumenty:

BRG - wniosek zawierający: 

  • zdjęcie (wizualizację) z zaznaczeniem lokalizacji urządzenia/tablicy reklamowej
  • dokumentację projektową urządzenia/tablicy reklamowej
  • mapy w skali 1:500, 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji
  • wykaz właścicieli i władających
  • zdjęcie elewacji budynku albo terenu                              

ZZK - wniosek zawierający: 

  • dokumenty stwierdzające tożsamość inwestora,
  • mapy w skali 1:500  1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji,
  • wykaz właścicieli i władających
  • zdjęcie elewacji budynku

Załączniki

Powiadom znajomego