Tablice reklamowe/urządzenia reklamowe/szyldy na budynkach i wolnostojące
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Biuro Rozwoju Gospodarczego |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
W przypadku nieruchomości komunalnych:
- Biuro Rozwoju Gospodarczego (BRG)
ul. Świdnicka 53
Sekretariat, III piętro, pok. 317- w przypadku sieci tablic reklamowych i urządzeń reklamowych;
- zarządca właściwy dla danej nieruchomości komunalnej
- w przypadku szyldu
- Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (http://www.zdium.wroc.pl)
- w przypadku pasa drogowego
W przypadku nieruchomości niekomunalnej
- właściciel/zarządca
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Właściciel reklamy lub podmiot działający w jego imieniu.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45-15:45
Uwagi:
Pozytywne przykłady szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz podstawowe zasady ich umieszczania (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9175)
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
- po uzyskaniu tytułu do nieruchomości na cele reklamowe (umowa cywilnoprawna lub decyzja na zajęcie pasa drogowego) należy w Wydziale Architektury i Zabytków (WAZ) dopełnić obowiązku wynikającego z prawa budowlanego tj. uzyskać decyzję pozwolenie na budowę lub dokonać zgłoszenia robót budowlanych
- uzgodnienie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w przypadku obiektów objętych ochroną konserwatorską
Opłaty:
- wnioski do BRG i Zarządu Zasobu Komunalnego (ZZK) - bez opłat
- opłaty za umieszczenie reklamy na nieruchomościach miasta są różne w zależności od typu i powierzchni reklamowej urządzenia/tablicy reklamowej - stawki za m2 określa Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 7275/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022 r.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
30 dni
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy
Podstawa prawna:
Zarządzenie nr 7275/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022
w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych2 (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64360/)
Wymagane wnioski i dokumenty:
BRG - wniosek zawierający:
- zdjęcie (wizualizację) z zaznaczeniem lokalizacji urządzenia/tablicy reklamowej
- dokumentację projektową urządzenia/tablicy reklamowej
- mapy w skali 1:500, 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji
- wykaz właścicieli i władających
- zdjęcie elewacji budynku albo terenu
ZZK - wniosek zawierający:
- dokumenty stwierdzające tożsamość inwestora,
- mapy w skali 1:500 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji,
- wykaz właścicieli i władających
- zdjęcie elewacji budynku