Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Pozytywne przykłady szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz podstawowe zasady ich umieszczania

Forma (tj. wymiary, kształt, stylistyka, kolor, materiał, konstrukcja) powinna być dostosowana do charakteru otoczenia:

  1. naścienne stylizowane (metaloplastyka, drewno, itd.);
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9176
  2. naścienne nowoczesne, np. półprzezroczyste materiały w pastelowych kolorach, napisy wykonane dyskretnie bez potrzeby eksponowania tła; materiał m.in. metal, szkło, pleksi;
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9177
  3. wolnostojące nowoczesne – formą dostosowane do architektury biurowców przed którymi są zrealizowane;
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9178
  4. urządzenia reklamowe przeznaczone do treści zmiennej (umieszczane w sieci nośników danego typu, czy w ramach tzw. mebli miejskich);
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9179
  5. urządzenia reklamowe wielkoformatowe, m.in. reklamy na dachach, barwne siatki winylowe – zabezpieczające rusztowania budowlane (stanowiące połączenie elementów reklamowych i obrazu artystycznego)
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9180

Montaż powinien być wykonany:

  1. w przypadku szyldów – w kondygnacji parteru; odstępstwo od tej zasady może mieć miejsce wtedy, gdy lokale użytkowe zlokalizowane są również powyżej parteru, a zamontowanie oznaczenia miejsca wykonywania działalności w kondygnacji parteru nie jest możliwe
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9181
  2. z zachowaniem ładu kompozycyjnego, w szczególności z uwzględnieniem osi pionowych i poziomych podziałów (wyznaczonych np. otworami okiennymi czy drzwiowymi), oraz właściwego układu, formy już istniejących szyldów;
    przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9183
  3. bez uszczerbku dla istotnych elementów architektonicznych budynków, szczególnie zabytkowych (bez przesłaniania ozdobnego zróżnicowania faktury tynków, okładzin kamiennych, klinkierowych, itp.);
    przykłady: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9182
  4. z należytą starannością (np. uzupełnienie ubytków w tynku, kolorze elewacji);
  5. w przypadku gdy w obiekcie działalność prowadzi kilka firm – szyldy (albo konstrukcje przeznaczone do zamieszczania szyldów) – powinny być wykonane w sposób systemowy (jednakowa forma oznaczeń dla wszystkich firm z możliwością łatwej wymiany);
    1. naścienne
      przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/contents/content/100/9184
    2. wolnostojące
      przykłady na stronie: https://bip.um.wroc.pl/artykul/100/9184/montaz-w-sposob-systemowy-nascienne-i-wolnostojace#w

Powiadom znajomego