Pozwolenie na rozbiórkę
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Zabytków |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8:
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4,
- udostępnianie akt - sala 1c stanowisko 5, 6 i 7,
- wniosek w formie elektronicznej należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem portalu e-budownictwo (https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/)
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
- udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00
Uwagi:
Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu inwestycji można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
Likwidację obiektu należy zgłosić w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/)przy al. M. Kromera 44.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Sprawdzenie czy obiekt jest wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się na obszarze wpisanym do rejestru zabytków Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. (http://wosoz.ibip.wroc.pl/public/)
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za pozwolenie na rozbiórkę (za każdy obiekt) - 36 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest średnio do 30 dni, maksymalnie - do 65 dni.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel. +48 71 777 77 77
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o pozwolenie na rozbiórkę wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników:
- Zgoda właściciela obiektu.
- Szkic usytuowania obiektu budowlanego.
- Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych.
- Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
- Projekt rozbiórki – w zależności od potrzeb.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
- Decyzja Generalnego Konserwatora Zabytków o skreśleniu obiektu z rejestru zabytków – w przypadku obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
Fakultatywnie - pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.