W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław,
pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

W związku z epidemią obsługa Klientów odbywa się od 8.00 do 15.15. NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej, od 30 października nieczynny jest również COM IV przy al. Kromera 44.
Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rej. pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych. W COM II do 17.15 można załatwić również sprawy związane z rej. dz. gospodarczej.
W sobotę, 7 i 21 listopada, w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rej. pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław,
pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

W związku z epidemią obsługa Klientów odbywa się od 8.00 do 15.15. NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej, od 30 października nieczynny jest również COM IV przy al. Kromera 44.
Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rej. pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych. W COM II do 17.15 można załatwić również sprawy związane z rej. dz. gospodarczej.
W sobotę, 7 i 21 listopada, w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rej. pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Podatek leśny – złożenie deklaracji (osoby prawne)

XML

Szczegóły

Kategoria sprawy Podatki, opłaty

Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat

Informacja

Obsługa Klientów odbywa się w godz. od 8.00 do 15.15 w COM-ach, w COP i w USC. Nieczynny jest punkt przy al. Karkonoskiej oraz COM IV przy al. Kromera 44. Obsługa klientów w sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy,  meldunkowych, dowodów osobistych w COM I i COM II  odbywa się do godz. 17.15. W COM II do 17.15 można załatwić również sprawy związane z rej. dz. gospodarczej. W sobotę - 7 i 21 listopada, w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.

Treść

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowiska nr 16, 17, 18
  • COP
    ul. Kotlarska 41
    sala obsługi - parter

Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego 


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.

Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.

Informacje szczegółowe dotyczące podatku leśnego (przedmiot opodatkowania, terminy, obowiązek podatkowy itp.)
 


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I 
    poniedziałek - piątek  8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek - piątek  8:00 – 15:15



Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt


Opłaty:

  • złożenie deklaracji - bez opłat
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł w przypadku składania (podpisania) wniosku przez osobę reprezentującą podatnika. 

Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub za pośrednictwem Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia (PLIP).


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie deklaracji  - od ręki. 

  • Deklarację składa się w terminie do 15 stycznia, organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasów. 
  • Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. 
  • W przypadku zaistnienia zmian stanu faktycznego należy skorygować deklaracje na podatek leśny w terminie 14 dni od ich zaistnienia.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • akt notarialny lub umowa dzierżawy lub postanowienie Sądu,
  • formularz DL-1 - deklaracja na podatek leśny
  • formularz ZDL-1 - załącznik do deklaracji na podatek leśny, dane o przedmiotach
  • opodatkowania podlegających opodatkowaniu
  • formularz ZDL-2 - załącznik do deklaracji na podatek leśny, dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (w przypadku gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu)


Druki deklaracji wraz z załącznikami do pobrania TUTAJ

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane