Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | komunikacja, transport |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Transportu |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Transportu (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/226/3220)
Dział Decyzji Administracyjnych i Kontroli Przedsiębiorców
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
II piętro, pok. 206
tel. 71 777 81 98, 71 777 81 78
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedsiębiorca
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
Ostatnie przyjęcie klienta – nie później niż na 20 minut przed godziną zakończenia obsługi, wskazaną powyżej
Uwagi:
Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wydawana jest na czas określony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.
Opłaty:
Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę:
- od 2 do 15 lat - 800 zł
- powyżej 15 do 30 lat - 900 zł
- powyżej 30 do 50 lat -1000 zł
Wpłaty można dokonać na konto Urzędu Miejskiego Wrocławia: UWAGA NOWY NR KONTA: PKO Bank Polski S.A. 38 1020 5226 0000 6502 0837 6651
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego sprawę załatwia się bez zbędnej zwłoki. Gdy sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
- kopia certyfikatu kompetencji zawodowych,
- oświadczenie o niekaralności przedsiębiorcy/wszystkich osób uprawnionych do reprezentacji według KRS,
- dokumenty potwierdzające zdolność finansową przedsiębiorcy w wysokości 50 000 euro,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
Zdolność finansową potwierdza się:
- rocznym sprawozdaniem finansowym;
- dokumentem potwierdzającym dysponowanie środkami pieniężnymi
w gotówce lub na rachunku bankowym, - dostępnymi aktywami,
- dokumentem potwierdzającym posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- dokumentem potwierdzającym udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- dokumentem potwierdzającymi własność nieruchomości.
Wniosek można otrzymać również w Wydziale Transportu w pok. 206 - II piętro.