Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych - wydawany z powodu kradzieży, zagubienia lub zniszczenia tablic
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
- COM I
ul. G.Zapolskiej 4
parter, sala S-2 stanowiska od 1 do 3 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, sala S-1, stanowiska od 6 do 10 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienko 12 - COM VI
ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
stanowiska od 20 do 22
Obsługa podmiotów prawnych
- COM III
ul. W.Bogusławskiego 10
parter, sala S 5, okienka od 9 do 11
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli ( przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli ) lub pełnomocnik
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM III
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM VI
poniedziałek – piątek 9:00 -18:00
soboty w godz. 9:00 - 16:00
Uwagi:
Po zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży tablicy (tablic) rejestracyjnych można również wymienić tablice na zupełnie nowe. Wiąże się to z koniecznością wymiany dowodu rejestracyjnego.
Opłaty:
- opłata za wtórnik tablic rejestracyjnych:
- samochodowe - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet);
- motocyklowe - 40,00 zł;
- motorowerowe - 30,00 zł;
- indywidualne - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet);
- zabytkowy samochód - 50,00 zł (jedna sztuka), 100,00 zł - dwie sztuki (komplet);
- zabytkowy motocykl - 50,00 zł;
- opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł;
- opłata skarbowa za pełnomocnictwo –17 zł ( poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej);
- w przypadku wymiany tablic na nowy numer rejestracyjny - opłata zgodnie ze wskazaną na wniosku.
Przy dokonywaniu płatności przelewem w tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
- opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Czas oczekiwania na wtórnik tablicy rejestracyjnej wynosi około 7 dni roboczych.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych, tablic (tablicy) rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym dla pojazdu (druk w załącznikach);
- dowód rejestracyjny;
- dowód uiszczenia opłaty za tablicę (tablice) rejestracyjną (rejestracyjne) i znaki legalizacyjne;
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych w przypadku, gdy tablice (tablica) rejestracyjne zostały skradzione, a strona wnioskuje o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym;
- oświadczenie o utracie (druk w załącznikach). W przypadku osób fizycznych oświadczenie składa w formie pisemnej właściciel, które przedkłada osobiście lub przez pełnomocnika;
- dowód osobisty;
- imienne pełnomocnictwo od współwłaściciela pojazdu jeśli nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu.
Do odbioru tablicy/tablic wymagany jest:
- dowód rejestracyjny;
- w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej;
- dowód osobisty;
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli.
Uwaga!
W przypadku chęci posiadania tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem indywidualnym, konieczna jest dodatkowa wizyta w urzędzie celem złożenia zamówienia na wyprodukowanie wnioskowanych tablic.
Podczas tej wizyty należy złożyć wniosek z dokumentami wymaganymi do zarejestrowania pojazdu oraz dowód wniesionej opłaty na rachunek: 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452 (500 zł - jedna tablica, 1000 zł - dwie tablice).