Informacja o wyrobach zawierających azbest
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
ul. Hubska 8-16
- Sekretariat, I piętro, pokój 127
- COM V, sala na parterze
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami wykorzystujące wyroby zawierające azbest.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45
Uwaga:
Osoba, która wykorzystując substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska (azbest) nie przekazuje okresowo właściwym organom informacji o rodzaju, ilości i miejscach ich występowania, podlega karze grzywny.
Wykorzystywanie wyrobów zawierających azbest w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi dopuszcza się w terminie do dnia 31 grudnia 2032r. Przy wykorzystywaniu wyrobów zawierających azbest należy uwzględniać wyniki przeprowadzonych kontroli oraz „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.
Osoby posiadające wyroby zawierające azbest na terenie Wrocławia mogą uzyskać dofinansowanie w ramach Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest po złożeniu kompletu dokumentów wymaganych Zarządzeniem Nr 4536/12 Prezydenta Wrocławia z dnia 15 maja 2012 r. - Szczegóły na stronie https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8383/dofinansowanie-w-ramach-programu-usuwania-azbestu-i-wyrobow-zawierajacych-azbest-z-terenu-miasta-wroclawia
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej.
Opłaty:
- opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Przyjęcie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” nie podlega opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia Informacji,
Opłatę można wpłacić w Odziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub na konto Urzędu Miasta Wrocławia nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty wpływu kompletnej „Informacji o wyrobach zawierających azbest”.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Art. 162 i 346 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest;
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ;
- Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- Informacja o wyrobach zawierających azbest
- Informacja powinna zawierać wynik inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest sporządzonej poprzez spis z natury i zostać wypełniona zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
- w Informacji określa się m.in. stopień pilności usunięcia wyrobów azbestowych obliczony według „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
- Informację należy sporządzić w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz Informacji osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają w formie pisemnej Prezydentowi Miasta, a osoby prawne Marszałkowi Województwa. Drugi egzemplarz Informacji należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej Informacji. Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
- pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy składający Informację działa w imieniu innej osoby;
- dowód wniesionej opłaty skarbowej.