Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zaświadczenie w celu wykreślenia hipoteki przymusowej/umownej/kaucyjnej z tytułu zobowiązań cywilnoprawnych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Zarządzania Należnościami
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

Odbiór zaświadczenia:
  • odbiór osobisty
    WZN, ul. Kotlarska 41
  • pocztą na wskazany adres

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby fizyczne
  • osoby prawne
    lub
  • osoby upoważnione

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 -15:15
  • COP
    poniedziałek - piątek 8:00 -17:15

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/221/3202)

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • za zaświadczenie 17 zł,
  • od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) - 17 zł

Opłatę skarbową /gotówką/ uiszcza się bezpośrednio w urzędzie w chwili składania wniosku lub przelewem na konto urzędu
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku

Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie służy zażalenie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Osoba fizyczna
  • wniosek o wydanie zaświadczenia
    wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL) oraz numer księgi wieczystej nieruchomości, której dotyczy wniosek,
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Osoba prawna

  • wniosek o wydanie zaświadczenia,
    wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS) oraz numer księgi wieczystej nieruchomości, której dotyczy wniosek,
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • zaświadczenie z PKO Oddział przy ul. Powstańców Śląskich 60 (jeżeli spłata całości nastąpiła przed rokiem 1992),
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Załączniki

Powiadom znajomego