Zameldowanie decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawy meldunkowe |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Ewidencji Ludności - Postępowania Administracyjne
ul. G. Zapolskiej 4
- Fabryczna
II piętro, pok. 240
tel. +48 71 777 76 44 - Śródmieście
II piętro, pok. 241
tel. +48 71 777 79 33 - Stare Miasto, Krzyki
II piętro, pok. 242
tel. +48 71 777 79 28 - Psie Pole, Krzyki
II piętro, pok. 243
tel. +48 71 777 79 43
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
- osoba, która nie może zameldować się na podstawie tytułu prawnego do lokalu (np. nie posiada umowy najmu lokalu),
- osoba, która nie ma możliwości uzyskania podpisu właściciela lokalu na formularzu meldunkowym, potwierdzającego zamieszkiwanie tej osoby pod danym adresem.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:15
Opłaty:
- za pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
Opłatę można uiścić w Oddziałach Obsługi Bankowej lub na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wymaganych dokumentów przeprowadzone zostanie postępowanie administracyjne. W toku tego postępowania mogą zostać przesłuchane strony (w tym wnioskodawca) i świadkowie oraz przeprowadzone oględziny lokalu.
Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego zostanie wydana decyzja.
Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- podanie,
- wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”,
- pełnomocnictwo i potwierdzenie wniesienia opłaty za udzielenie pełnomocnictwa (jeśli strona działa przez pełnomocnika).