Udostępnianie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów w Wydziale Planowania Przestrzennego
Wersja strony w formacie XML| Kategoria sprawy | architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne |
|---|---|
| E - usługa | nie |
| Komórka odpowiedzialna | Wydział Planowania Przestrzennego |
| Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
- w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć:
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.
- w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404
- w Kancelarii Ogólnej UMW,pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5
- w Fili Kancelarii UMW, ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być strona, która brała udział w postępowaniu administracyjnym lub jej pełnomocnik. Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
- udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku).
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za uwierzytelnioną kserokopię dokumentu (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) - 5 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest w terminie około 7 dni, maksymalnie w ciągu 2 tygodni.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy pod numerem telefonu: +48 71 777 72 51, 777 89 11
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje zażalenie na wydane postanowienie o odmowie udostępnienia akt i wydania uwierzytelnionych kopii w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Zażalenie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).
Zażalenie należy adresować "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o udostępnienie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów Z 23, wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników do formularza Z 23:
- Dowód stwierdzający, że wnioskodawca jest stroną w postępowaniu lub dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
- W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.