Zażalenie na postanowienie
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Zabytków |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8:
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Zażalenie na postanowienie" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/9?w=WAZ),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być strona postępowania. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Uwagi:
Na wydane postanowienie służy stronie zażalenie, gdy kodeks tak stanowi. Zażalenie wnosi się do organu II instancji wskazanego w pouczeniu postanowienia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia. Zażalenie powinno zostać złożone w ciągu 7 dni od dnia doręczenia postanowienia. Termin do wniesienia zażalenia uważa się za zachowany jeżeli wniosek został najpóźniej w ostatnim 7 dniu :
- złożony osobiście w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego
- nadany w placówce pocztowej
- wysłany w formie elektronicznej za pośrednictwem e-usługi "Zażalenie na postanowienie" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/9?w=WAZ), platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal)
Zażalenie powinno być zaadresowane „Do organu II instancji wskazanego w pouczeniu postanowienia, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia”.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Prezydent Wrocławia przekaże zażalenie do organu II instancji w terminie 7 dni od dnia, w którym otrzymał zażalenie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek zażalenia na postanowienie na formularzu WAZ-Z - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.