W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Odwołanie od decyzji

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy architektura, budownictwo
Komórka odpowiedzialna Wydział Architektury i Zabytków
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Odwołanie od decyzji" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/10?w=WAZ),
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie
  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów – parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być strona postępowania. Wyjątkowo z prawa odwołania może skorzystać strona pozbawiona nie z własnej winy udziału w postępowaniu. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15. 

Uwagi:

Od decyzji przysługuje odwołanie do organu II instancji wskazanego w pouczeniu decyzji za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia. Odwołanie powinno zostać złożone w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Termin do wniesienia odwołania uważa się za zachowany, jeżeli wniosek został najpóźniej w ostatnim 14 dniu:

  • złożony osobiście w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego
  • nadany w placówce pocztowej
  • wysłany w formie elektronicznej za pośrednictwem e-usługi "Odwołanie od decyzji" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/10?w=WAZ), platformy ePUAP  (https://epuap.gov.pl/wps/portal)

Odwołanie powinno być zaadresowane „Do organu II instancji wskazanego w pouczeniu decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia”.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Prezydent Wrocławia przekaże odwołanie do organu II instancji w terminie siedmiu dni od dnia, w którym otrzymał odwołanie, jeżeli w tym terminie nie wyda nowej decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek odwołania od decyzji na formularzu WAZ-O - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego