Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Architektury i Zabytków |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4,
- udostępnianie akt - sala 1c stanowisko 5, 6 i 7.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- wnioskodawcą może być zarządca drogi,
- wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
- udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Uzupełnienie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Wycofanie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji następuje w czasie nie dłuższym niż 90 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi „Status sprawy” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)
- pod numerem telefonu: +48 71 777 77 77.
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje zażalenie na wydane postanowienie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Zażalenie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi „Zażalenia na postanowienie” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/9?w=WAZ),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66460/zlozenie-zazalenia-na-postanowienie).
Zażalenie należy adresować "Do Wojewody Dolnośląskiego, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi „Odwołanie od decyzji” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/10?w=WAZ),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/artykul/361/66459/odwolanie-od-decyzji).
Odwołanie należy adresować "Do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. - O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej WAZ-B 1 wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników do formularza WAZ-B 1:
- Mapa w skali co najmniej 1:5000, przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu.
- Lista działek objętych inwestycją (przeznaczonych na pas drogowy oraz niezbędnych dla obiektów i robót budowlanych), działek podlegających podziałowi oraz działek przeznaczonych do przejęcia, z podaniem jednostki samorządu, na rzecz której przechodzi własność nieruchomości.
- Analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.
- Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
- Trzy egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami, sprawdzeniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi, z zaświadczeniami o przynależności projektantów (oraz sprawdzających) do izby samorządu zawodowego, aktualne na dzień opracowania projektu
- Opinie Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Prezydenta Miasta Wrocławia lub potwierdzenie wystąpienia o te opinie.
- Opinie, uzgodnienia, pozwolenia bądź stanowiska właściwych organów, jeżeli są wymagane lub potwierdzenie wystąpienia o te opinie.
- Decyzje administracyjne wymagane przepisami odrębnymi (np.: decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenie wodnoprawne).
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - dla działek poza planowanym pasem drogowym - formularz PB-5.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora – zarządcy drogi.