Czasowe wycofanie z ruchu samochodu osobowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Art.78a.
- Czasowego wycofania pojazdu z ruchu dokonuje, na wniosek właściciela pojazdu lub podmiotu starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, wydając decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
- Wycofaniu czasowemu, na wniosek podmiotu, o którym mowa w ust. 1, podlegają zarejestrowane samochody osobowe w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji:
- w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust.11 pkt1 lit.b oraz pkt 6,
- w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich (https://bip.um.wroc.pl/artykul/227/3174/wydzial-spraw-obywatelskich)
ul. G. Zapolskiej 4
50-032 Wrocław
Dział Postępowań Administracyjnych w sprawie Rejestracji Pojazdów
2 piętro, pokój 216A
Wnioski należy składać osobiście w Kancelarii Ogólnej UM przy ul. Bogusławskiego 8
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami organ załatwia sprawę nie później niż w ciągu miesiąca (wydanie decyzji trwa około 5 dni roboczych - w przypadku kompletnego wniosku).
Czasowe wycofanie pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek, od 8:00 do 15:15
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- właściciel
- pełnomocnik
Opłaty:
- opłata komunikacyjna za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na okres 3 miesięcy wynosi 80 zł. i powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o 4 zł.
Opłatę Komunikacyjną można uiścić bezgotówkowo na konto Gminy Wrocław w PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452. - Opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895. - Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu,
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne pojazdu,
- pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
- dowód własności, w przypadku pojazdu zarejestrowanego na poprzedniego właściciela.
- oświadczenie w trybie art. 78a ust.4b ustawy PoRD,
- zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym.