Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Rejestracja działalności gospodarczej - wznowienie

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy działalność gospodarcza
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia wniosku/załatwienia sprawy:

Wniosek o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) można złożyć:

  • w formie elektronicznej bezpośrednio na stronie: https://www.biznes.gov.pl
  • papierowo za pośrednictwem dowolnego organu gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • pocztą - wypełniony wniosek można wysłać listem poleconym. (W takim przypadku powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy poświadczonym przez notariusza, za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpływu do Urzędu),
  • za pośrednictwem pełnomocnika - ustanowionego na zasadach ogólnych. (Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł, z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielonego zstępnym, wstępnym, małżonkom lub rodzeństwu – w takim przypadku następuje zwolnienie z opłaty skarbowej. Jeżeli pełnomocnik reprezentuje osobę zagraniczną, nie posiadającą nr PESEL, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo notarialne lub kopie dokumentu tożsamości cudzoziemca potwierdzoną notarialnie).

We Wrocławiu można złożyć wniosek w:

COM II
pl. Nowy Targ 1-8
sala S1, stanowiska 1-4

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Przedsiębiorca posiadający zawieszony wpis w CEIDG.

Godziny przyjmowania klientów

poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15

Opłaty:

Wszelkie zgłoszenia do CEIDG są wolne od opłat. Do wszystkich przypadków oferowania wpisu do rejestru przedsiębiorców za opłatą należy podchodzić ze szczególną ostrożnością, gdyż są to oferty komercyjne i nie mają związku z CEIDG.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Przed zgłoszeniem wznowienia działalności gospodarczej warto zapoznać się z informacjami na stronie: https://www.biznes.gov.pl

Zwróć uwagę na:

  • obowiązki wobec ZUS / KRUS po wznowieniu działalności,
  • zgłoszenie pracowników i współpracowników oraz członków rodziny,
  • podatki po wznowieniu działalności,
  • wznowienie działalności regulowanej,
  • księgowość po wznowieniu działalności,

Wizytę w urzędzie można zarezerwować na stronie: https://bez-kolejki.um.wroc.pl

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Działalność możesz wznowić w każdym momencie, nie wcześniej jednak niż 30 dni po zawieszeniu. To oznacza, że jeśli decydujesz się na zawieszenie działalności, musisz to zrobić na co najmniej 30 dni.

Przed upływem 30 dni od złożenia wniosku o zawieszenie działalności nie możesz wznowić działalności, ponieważ wówczas jeszcze działalność nie jest zawieszona. Jeśli złożysz wniosek o wznowienie działalności przed upływem 30 dni od daty zawieszenia, to wskaż w tym wniosku datę wznowienia późniejszą przynajmniej o 30 dni od daty zawieszenia.

Jeżeli chcesz zrezygnować z zawieszenia przed upływem 30 dni, to złóż w CEIDG wniosek o zmianę wpisu, na którym zrezygnujesz z zawieszenia.

Możesz wybrać i podać datę wznowienia działalności gospodarczej już na etapie składania wniosku o zawieszenie działalności. W takim wypadku działalność zostanie wznowiona automatycznie w terminie wskazanym w tym wniosku. Jeżeli w międzyczasie zmienisz zdanie i zechcesz wznowić działalność w innym terminie niż wskazany początkowo, to musisz złożyć osobny wniosek, w którym wskażesz inną datę wznowienia działalności.

Jeżeli nie podasz daty wznowienia we wniosku o zawieszenie działalności, to zawieszenie jest bezterminowe – twoja działalność pozostanie zawieszona tak długo, jak długo nie złożysz wniosku o wznowienie działalności.

Wpis z informacją o wznowieniu działalności gospodarczej w CEIDG pojawi się nie później niż następnego dnia roboczego po dniu złożenia wniosku.

CEIDG prześle informację o wznowieniu do ZUS lub KRUS, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz do Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).

Jeżeli wniosek o wznowienie został złożony z wykorzystaniem formularza elektronicznego bezpośrednio na stronie: https://www.biznes.gov.pl system teleinformatyczny CEIDG przesyła na wskazany w nim adres poczty elektronicznej urzędowe poświadczenie odbioru.

W przypadku złożenia wniosku papierowego za pośrednictwem gminy, urzędnik przyjmujący wniosek potwierdza tożsamość składającego wniosek, wydaje potwierdzenie przyjęcia wniosku i przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem akceptowanym przez system CEIDG i przesyła do CEIDG, nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Dokument tożsamości:

  • dowód osobisty
  • paszport
  • mDowód

W przypadku obywateli spoza Unii Europejskiej lub spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, oprócz ważnego dokumentu tożsamości mogą być wymagane dodatkowe dokumenty określone w art. 4 ustawy o zasadach uczestnictwa  przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 6 marca 2018 r.

Wniosek CEIDG-1 jest wnioskiem głównym, służy do zarejestrowania działalności gospodarczej, zgłoszenia: zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności;

  • w przypadku większej ilości kodów PKD 2007 należy wypełnić załącznik CEIDG-RD,
  • w przypadku zgłoszenia informacji o więcej niż jednym dodatkowym miejscu wykonywania działalności gospodarczej należy wypełnić załącznik CEIDG-MW,
  • w przypadku zgłoszenia informacji o więcej niż jednym rachunku bankowym należy wypełnić CEIDG-RB,
  • w przypadku zgłoszenia informacji o więcej niż jednej spółce cywilnej należy wypełnić załącznik CEIDG-SC,
  • w przypadku zgłoszenia informacji o więcej niż jednym pełnomocniku należy wypełnić załącznik CEIDG-PN,
  • w przypadku zgłoszenia informacji o ustanowieniu zarządcy sukcesyjnego należy wypełnić załącznik CEIDG-ZS.

Uwagi:

Dane dotyczące Twojej działalności gospodarczej będą dostępne w bazie przedsiębiorców: https://www.biznes.gov.pl

Każdy zainteresowany, na przykład klient czy urząd znajdzie tam twój wpis, dzięki czemu nie będziesz potrzebować zaświadczenia potwierdzającego, że twoja firma znajduje się w rejestrze.

Domniemywa się, że dane wpisane do CEIDG są prawdziwe. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną zgłoszeniem nieprawdziwych danych.

W interesie przedsiębiorcy jest aktualizowanie wpisu i dbanie, aby zawierał aktualne dane. Wpis można w każdej chwili samodzielnie wydrukować.

Podstawa Prawna:

  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Załączniki

Powiadom znajomego