Rejestracja działalności gospodarczej - informacja o przedsiębiorcy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | działalność gospodarcza |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek o udostępnienie danych historycznych sprzed 1 lipca 2011 r. z ewidencji gminnej prowadzonej przez Prezydenta Wrocławia można złożyć w:
- COM II
pl. Nowy Targ 1-8, sala S1, stanowiska 1-4
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
Kto może wystąpić z wnioskiem:
- osoba fizyczna
- osoba prawna
Uwagi:
Urząd Miejski Wrocławia, Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej jest właściwy w zakresie udostępniania danych historycznych (sprzed 1 lipca 2011 r.) dotyczących przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Wrocławia. Ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Wrocławia w zakresie przedsiębiorców aktywnych oraz wykreślonych po 1 lipca 2011r. została przekazana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Tym samym Prezydent Wrocławia nie jest już organem ewidencyjnym właściwym dla tych przedsiębiorców.
Informację o przedsiębiorcach wpisanych do CEIDG i już wykreślonych można odnaleźć za pomocą wyszukiwarki firm na stronie: https://www.biznes.gov.pl
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydawanie informacji o przedsiębiorcy, następuje po złożeniu wniosku ze wskazaniem przeznaczenia udostępnianych danych.
Informacje udzielane są niezwłocznie, w kolejności wpływu zapytania.
Opłaty:
Opłata skarbowa za zaświadczenie z informacją o jednym przedsiębiorcy wynosi 17 zł, nie dotyczy podmiotów wymienionych w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej.
Opłatę można uiścić w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob) lub wpłacić na konto Urzędu Miejskiego: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wizytę w urzędzie można zarezerwować na stronie: https://bez-kolejki.um.wroc.pl
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- Dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport lub mDowód);
- Wniosek o udostępnienie informacji o przedsiębiorcy wykreślonym (przed 1 lipca 2011 r.);
- Dowód wpłaty (jeżeli wymagany).