Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Dodatkowa tablica rejestracyjna do oznaczenia bagażnika oraz jej wtórnik

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
faks + 48 71 777 78 16

Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-2 stanowiska od 1 do 3
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, sala S-1,  stanowiska od 6 do 10
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, stanowisko 12
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 20 do 22

Obsługa podmiotów prawnych

  • COM III
    ul. W.Bogusławskiego 10
    parter, sala S 5, okienka od 9 do 11

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek może złożyć właściciel (w przypadku współwłasności: każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli) lub pełnomocnik właściciela/i.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
    soboty w godz. 9:00 -16:00

Uwagi:

Dodatkową tablicę rejestracyjną wydaje się dla pojazdu samochodowego z wyłączeniem motocykla.

Opłaty:

  • opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej - 40,00 zł;
  • opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł;
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo –17 zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Czas oczekiwania na zamówioną tablicę rejestracyjną wynosi około 7 dni roboczych.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub jej wtórnika,
  • dowód uiszczenia opłaty za tablicę rejestracyjną i znaki legalizacyjne,
  • dowód rejestracyjny,
  • dowód osobisty,
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia pełnomocnik albo nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu ,
  • w przypadku kradzieży tablic należy przedstawić zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy - tylko w przypadku wymiany na nowe numery rejestracyjne. Jeśli właściciel występuje o wtórnik tablicy z zachowaniem numeru rejestracyjnego, zaświadczenie nie jest konieczne.

Do odbioru tablicy wymagany jest:

  • dowód rejestracyjny,
  • dowód osobisty,
  •  zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
  • ewentualne pełnomocnictwo do odbioru tablicy.

Załączniki

Powiadom znajomego