Dodatkowa tablica rejestracyjna do oznaczenia bagażnika oraz jej wtórnik
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
faks + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4- złożenie wniosku - parter, sala S 2 okienka od 17 do 21
- odbiór tablic – parter, sala S 2 okienka od 17 do 21
- COM II
pl. Nowy Targ 1-8- złożenie wniosku - pokój 14 , okienka 6 i 7
- odbiór tablic - okienka 6 i 7
- COM IV
al. M. Kromera 44
parter, stanowisko 12
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek może złożyć właściciel (w przypadku współwłasności: każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli) lub pełnomocnik właściciela/i.
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I, COM II, COM III
poniedziałek - piątek 8:00–17:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00—15:15
Uwagi:
Dodatkową tablicę rejestracyjną wydaje się dla pojazdu samochodowego z wyłączeniem motocykla.
Opłaty:
- opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej - 40,00 zł;
- opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł;
- opłata ewidencyjna – 0,50 zł;
- opłata skarbowa za pełnomocnictwo –17 zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).
Przy dokonywaniu płatności przelewem w tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
- opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
- opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wnioski o wydanie tablicy rejestracyjnej dodatkowej (na bagażnik rowerowy) złożone przed godz. 11:00 zostaną przekazane do realizacji do Producenta Tablic tego samego dnia. Wnioski złożone po godz. 11:00 będą przekazywane do realizacji następnego dnia roboczego. Czas oczekiwania na tablicę rejestracyjną wynosi około 2 dni licząc od przekazania zamówienia do Producenta Tablic.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów ;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub jej wtórnika,
- dowód uiszczenia opłaty za tablicę rejestracyjną i znaki legalizacyjne,
- dowód rejestracyjny,
- dowód osobisty,
- pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia pełnomocnik albo nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu ,
- w przypadku kradzieży tablic należy przedstawić zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablicy - tylko w przypadku wymiany na nowe numery rejestracyjne. Jeśli właściciel występuje o wtórnik tablicy z zachowaniem numeru rejestracyjnego, zaświadczenie nie jest konieczne.
Do odbioru tablicy wymagany jest:
- dowód rejestracyjny,
- dowód osobisty,
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
- ewentualne pełnomocnictwo do odbioru tablicy.