Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zasady wydawania i użytkowania identyfikatorów B-1 uprawniających do wjazdu w strefę objętą zakazem ruchu na terenie Miasta Wrocławia

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy komunikacja, transport
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Inżynierii Miejskiej
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Inżynierii Miejskiej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/223/3218)
Dział Zarządzania Ruchem
ul. G. Zapolskiej 4
IV piętro, pok. 405

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby prawne, osoby fizyczne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące działalność gospodarczą oraz działalność statutową lub inną regulowaną innymi normami prawnymi, i mające siedzibę lub miejsce wykonywania działalności na terenie strefy objętej zakazem ruchu,
  • osoby przedstawiające zaświadczenie o możliwości parkowania pojazdu na terenie posesji w strefie objętej zakazem,
  • inwestorzy i podmioty prowadzący roboty budowlane lub remontowe na terenie strefy objętej zakazem (na czas realizacji),
  • organizatorzy imprez (na czas realizacji)

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45—15:45

Uwagi:

Wjazd do strefy objętej zakazem ruchu nie uprawnia do parkowania w pasie drogi publicznej na obszarze strefy.

Regulamin wydawania i użytkowania Identyfikatorów B-1 uprawniających do wjazdu w strefę objętą zakazem ruchu na terenie miasta Wrocławia określa Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 1413/15 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 czerwca 2015 r. (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/23910/)

Identyfikator należy umieścić w pojeździe, bezpośrednio za przednią szybą w sposób umożliwiający odczytanie jego danych.

W przypadku utraty lub uszkodzenia Identyfikatora B-1, duplikat może zostać wydany dopiero po złożeniu przez Dysponenta pojazdu stosownego oświadczenia o utracie lub uszkodzeniu. W przypadku uszkodzenia identyfikator należy zwrócić wraz z oświadczeniem.

W celu uzyskania nowego identyfikatora (po upływie ważności poprzedniego), należy złożyć wniosek ponownie z 30 dniowym wyprzedzeniem.

Opłaty:

Za wydanie identyfikatora nie pobiera się opłaty.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

W przypadku odmowy wydania, cofnięcia lub ograniczenia ilości wnioskowanych identyfikatorów wnioskodawca może zaskarżyć stanowisko Wydziału Inżynierii Miejskiej do Wiceprezydenta Wrocławia sprawującego nadzór nad wykonaniem Zarządzenia nr 1413/15 Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy.

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie identyfikatora B-1;
  • oświadczenie.

Osoby prawne, osoby fizyczne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące działalność gospodarczą oraz działalność statutową lub inną regulowaną innymi normami prawnymi, i mające siedzibę lub miejsce wykonywania działalności na terenie strefy objętej zakazem ruchu do wniosku powinny dołączyć:

  • wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis krajowego rejestru sadowego,
  • tytuł prawny lokalu,
  • umowę najmu.

Inwestorzy i podmioty prowadzący roboty budowlane lub remontowe na terenie strefy objętej zakazem (na czas realizacji) oraz organizatorzy imprez (na czas realizacji) do wniosku powinni dołączyć:

  • numer decyzji zezwalającej na zajęcie terenu (nie dotyczy prowadzących remont w budynku i nie występujących o zajęcie terenu),
  • kserokopię umowy na wykonanie robót,
  • dokumenty wskazujące liczbę, tonaż oraz numery rejestracyjne pojazdów przewidzianych do obsługi imprezy bądź prowadzenia robót budowlanych lub remontowych.

Wszystkie dokumenty winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem, notarialnie lub przez pracownika sekretariatu Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Załączniki

Powiadom znajomego