Zaświadczenia z akt ewidencji ludności
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawy meldunkowe |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
okienka 8-15
tel. +48 71 777 91 47 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
sala obsługi S 2
tel. +48 71 777 91 46 - COM IV
al. M. Kromera 44
okienka 3 - 5
tel. +48 71 777 93 48, 777 84 72, 777 84 76 - COM VI
ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park
I piętro
tel. +48 71 777 77 77
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
- Wydanie zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców:
Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. - Wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL:
Dowolny organ gminy wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wniosek można złożyć w następującej formie:
- osobiście w Centrach Obsługi Mieszkańców,
- listownie za pośrednictwem operatora pocztowego,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal)
Pozyskanie zaświadczenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP:- Przejdź do ePUAP;
- Zobacz Katalog Spraw;
- Sprawy ogólne;
- Pisma do urzędu;
(Proszę rozwinąć listę: pokaż więcej); - Pismo ogólne do podmiotu publicznego;
- Załatw sprawę.
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00–15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00–15:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00—15:15 - COM VI
poniedziałek - piątek 9:00 – 18:00
sobota: 9:00 – 16:00
Opłaty:
- za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku/ilości osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
- za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
- za wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia – 17 zł
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłaty można dokonać w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Płatność dokonaną z zagranicy przelewem bankowym międzynarodowym należy wpłacić na konto:
Gmina Wrocław
kod Swift (BIC) BPKOPLPW
IBAN PL 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Płatności za wielojęzyczny standardowy formularz –tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia można dokonać:
- gotówką lub kartą płatniczą w kasach znajdujących się na parterze budynku urzędu:
- przelewem na konto :
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław
PKO Bank Polski S.A. 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452 podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu , za który została uiszczona opłata i kogo ten dokument dotyczy (np. wielojęzyczny standardowy formularz tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia Jana Nowaka).
Płatność dokonaną z zagranicy przelewem bankowym międzynarodowym należy wpłacić na konto:
Gmina Wrocław
kod Swift (BIC) BPKOPLPW
IBAN PL 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dowód osobisty lub paszport,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
- wniosek,
- dowód osobisty lub paszport,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego.